Nose Workdommerefteruddannelse - inspireret til træning hjemme

Hele weekenden er blevet brugt i selskab med DKK Nose Workdommerkollegaer og Adam Hübinette - først en dag til træning med egne hunde, og derefter to dage med dommerefteruddannelse - som altid utrolig spændende og lærerigt! Denne gang var det med fokus på klasse 3, der starter op til september.




Egentlig var det planen, at jeg skulle have brugt lørdag aften med at forberede mig til eksamen, men da den stod på (frivillig og egenbetalt) dommermiddag, valgte jeg at skyde det til i dag.

I dag var jeg dog blevet inspireret til at teste nogle ting, så jeg fik sat 3 søgeområder med anis op, inden jeg gik i gang med at forberede mig.
Efter 2½-3 timers liggetid i silende regn var søgene dog blevet lidt sværere end planlagt, men Selma knoklede godt, og hun løste det - det samme gjorde Molly, som jeg valgte ikke at sætte på det første af dem.
Der er er helt klart nogle ting, jeg skal have testet i tørvejr og med lavendel eller eukalyptus og ikke den tunge anis.



     

Det fantastiske ved sådan nogle weekender er, at uanset hvor træt jeg er efterfølgende, så tager jeg altid meget klogere, mere nysgerrig og meget inspireret hjem.

Kommentarer

Populære opslag