Rallyprøve fyldt med læring og glæde

Temaet for weekenden indtil nu har været: Kulde, blæst, sne, hagl, regn, rally og fri ved fod - alt sammen krydret med glæde, smil, grin, hygge og læring.

I går var sortlingerne og jeg til aftenrallyprøve i Dansk Brugshundeklub i Rødovre sammen med Liv og krøllerne - jeg forventede intet mindre end en superhyggelig eftermiddag og aften, og det fik jeg!

Både Molly og Selma var i begynderklassen, men da Liv stillede i hhv champion- og øvet klasse, var vi derfra start til slut - udstyret med telt, bure, stole, frugt, nødder og godt humør.

Der er intet resultatmæssigt at prale over, men i stedet kom vi hjem med det, der er langt bedre end point og placeringer: En masse læring og den mest FANTASTISKE følelse i hele verden!!!
Begge piger var noget friske, måske lige en tand for meget, men de var SÅ glade! 



Begynderbanen


Jeg arbejder i øjeblikket på at finde den rette mængde træning forud for konkurrencer med Selma - den ramte vi IKKE i går! Hun havde så meget energi, at hun var ved at eksplodere, og jeg mistede fuldstændig overblikket... lavede 360 graders vending den forkerte vej, lavede et skilt om for langt efter skiltet osv. Men jeg blev klogere på hende, og hvordan skal jeg lære det, hvis jeg ikke tør prøve mig frem?

Med Molly er det primære konkurrencefokus på miljøet og på, at hun er glad og tryg i ringen - der ramte vi fuldstændig plet, og det føltes FANTASTISK!




At det foregik i hagl, regn og blæst betød absolut intet, når man har verdens bedste tag-på-rallytur-støtte og ven at dele oplevelsen med. Jeg glæder mig allerede til vores næste rallytur, men det er desværre først til august (og jeg HAR forgæves tjekket Hundeweb for prøver inden da her til eftermiddag)

Formiddagen i dag har været brugt i mere sne, regn og blæst: 3 timers træning i hhv rally og fri ved fod.


Kommentarer

Populære opslag