VI ELSKER ELSKER ELSKER Nose Workonsdage

I går var det onsdag - yndlingsonsdag! Yndlings fordi vi var til Nose Work, denne gang hos DKK. Jeg elsker simpelthen de aftner i fantastisk selskab med nørderi, godt humør, gode grin, fede søg og god læring. I går var ingen undtagelse.

Vi havde allesammen taget med til beholdersøg, så vi havde 4 stk, hvilket var et ret godt koncept, som jeg tænker, der er basis for at fortsætte med.









Selvtræningssøgene i tre rum i kælderen klarede begge piger godt - Selma tog dem efter den individuelle tid og tog derfor ikke det sidste, mens Molly tog dem inden og derfor tog mere.













Nu kommer vi så til den del, jeg stadig ikke har fået armene ned efter!!! Lonni havde 3 områder, vi kunne vælge sammen med hende:
  • Kantinen, der skulle tages som et systematiseret søg, hvor hunden forventes at tage søgene i "rigtig" rækkefølge. Altså lige noget for Molly, der igen er begyndt at "shoppe" lidt for meget og tage de nemme kilder først.
  • Mødelokale, hvor der var placeret et ukendt antal kilder.
  • Loftet med en stejl trappe op og 4 relativt lette kilder. Lige noget for begge tøser, men specielt Selma.
Selma og jeg startede derfor med med loftet, eller i virkeligheden startede vi med trappen, fordi det var her mit fokus lå. Målet var at få Selma til at gå op ad trappen og derefter i gang med at arbejde.
Hun var simpelthen så MEGASEJ!!  Hun gik op på første plateau, tog et par skridt op, gik ned osv et par gange, hvorefter hun besluttede at gå hele vejen op - trin for trin! Hun dirrede over det hele, men tog hvert eneste trin på eget initiativ. Efter at være blevet belønnet massivt oppe for enden, gik kun i gang og var i stand til at arbejde efter den tur - efter 2 kilder valgte jeg at stoppe hende, skamrose og belønne max!! Større bliver det bare næsten ikke!!! Hold nu op, jeg var - og er - stolt af hende 💜





Derefter gik vi ind i mødelokalet, hvor jeg egentlig havde planer om bare at lade Selma søge og styre det selv, men det viste sig, at hun faktisk har fået så meget struktur i sit søg, at hun var utrolig systematisk i sin tilgang til området - megafedt!!!

Molly tog jeg på i kantinen, der var som designet til hende. Aftalen var, at vi blev stoppet, når hun gik forbi kilder, hun havde fært af og efter en enkelt omstart, gik det overraskende godt, og hun tog, hvad der var at tage på vejen - fantastisk at der ikke skal mere til!!
Derefter tog vi selv trappen op og et par enkelte søg på loftet - hun klarede trappen supergodt og var fint i stand til at arbejde deroppe.




Helt fantastisk træning, og armene er ikke helt kommet ned endnu!!

I aften skal Selma og jeg til træning hos Johanna, inden den fredag, lørdag og søndag igen står i Nose Workens tegn - det bliver SÅ godt!

Kommentarer

Populære opslag