Alene-hjemmetræning for fuld skrue

Jubii, endnu en nat har lillefisen sovet igennem! 6 ½ time blev det til - jeg håber godt nok, det er en vane.
Nå men, da vi var stået op, morgenmaden spist, træningen klaret og der var tisset af, blev Selma udstyret med en frossen Kong i kravlegården, og Presence blev tændt på iPad og telefon, og Molly og jeg gik i haven for at træne lidt bakke i slalom, som vi skal bruge i Færdighedsprøve 3. Godt nok er vi ikke tilmeldt endnu, men det kan ikke vare længe, før vi skal have den i hus, tænker jeg. Vi fik trænet lidt og hyggede ellers bare i haven i en time, før vi gik ind til Selma igen. Hun var faldet i søvn, kiggede op, da vi kom ind, og så sov hun ellers videre igen - succes!
Lidt senere gentog vi hele møllen, men denne gang blev Molly også inde, mens jeg kørte på apoteket og i Fakta. Jeg havde det fuldstændig, som kørte jeg barn ind i vuggestuen - jeg gik bare og trak tiden, prøvede at få tiden til at gå i Fakta, fik kigget godt på alle hylder og kiggede på klokken igen og igen. Efter en time tog jeg hjem igen, og der havde været en kort hyleseance, men den var meget kort og mere brok end ked. Jeg var ikke hurtig nok til at få taget hende ud i haven, så der kom en lille tissetår i kravlegården, men hun klarer nu ellers også bare den del med renligheden supergodt.
Jeg overvejede at gentage succesen endnu en gang, men blev enig med mig selv om, at det heller ikke nytter noget, at Selma ender med at tro, at hver gang hun enten skal sove eller vågner, er vi væk, så det måtte være det for i dag.

Lidt eftermiddagshygge i form af intro til balance- og coretræning: Selma blev introduceret til balancepuden, vippebrættet og mini peanutten. Vi går ikke i gang med træningen endnu, men hun fik lov at snuse til det og til at komme op med forpoterne, men så var hun også træt igen! Dougnutten og det store vippebræt må vente til en anden dag.



Efter endnu en lang lur hyggede vi i haven, hvor Selma fandt Mollys kødben.


I går skete der så meget andet, så der var sporfri, men i dag lagde jeg endnu et asfaltspor på 10 meter. Det gik på ingen måde lige så godt som de to første gange, men sådan er det jo nogle dage. Dog fik Selma stemplet i sporet en del gange, så det belønnede jeg i stedet for at belønne hende for at følge selve sporet. Så en masse legebelønninger blev det til, og til sidst fik hun lov at få kloven, hvilket var et stort hit - hun var meget stolt, mens hun løb rundt med den.




I morgen skal jeg starte på arbejde igen, hvilket jeg IKKE glæder mig til! Jeg er slet ikke færdig med at være hjemme sammen med det bette myr, og jeg er slet ikke færdig med at hygge mig med både hende og Molly i løbet af dagen. Heldigvis har Nicolai og Tobias læseferie, så lillen skal ikke være alene hjemme hele dagen - det hjælper lidt på det. Men det bliver ikke sjovt at tage af sted og være væk en hel dag.
Heldigvis står den på hvalpetræning i morgen aften, så det vil jeg se frem til.
 

 

Kommentarer

Populære opslag