Den første begivenhedsrige uge lakker mod enden...

...og hold da op en uge, det har været!




Lille, seje, lækre, smukke, søde, frække og sjove Selma er alt det, jeg håbede på - og mere til. Hun er noget så sød og nuttet, hun er sjov og opfindsom, hun er fræk og sej, og så er bare kvik, hvilket allerede gør hende superfed at træne med.
Det er sjovt og lærerigt allerede i de første og vigtige øvelser at prøve hende lidt af. Hvordan reagerer hun med det ene legetøj kontra det andet, hvad sker der, hvis jeg bruger den ene slags godbidder kontra den anden slags, hvad nu hvis jeg trækker tiden lidt, hvad nu hvis dit, hvad nu hvis dat? Jeg kan allerede se, at der f.eks. er stor forskel på, hvor meget selvkontrol den lille dame har, alt efter hvilke godbidder, der bruges i den lukkede hånd. Selvfølgelig er der det! Men det er sjovt at teste, hvad der tænder hende, og hvad der virker mere moderat - med den ene slags godbidder kan jeg have halvåben hånd, mens jeg med en anden slags skal tilbage til helt knyttet hånd, og så slikkes der ellers løs på hånden.

Her til formiddag kom vi godt i gang med alene-hjemmetræningen. Da Selma var træt og lå i sin kravlegård, låste jeg døren op, gik ud, løste døren, ventede ½-2 minutter - det gjorde jeg 5 gange, og da jeg kom ind sidste gang, sov hun.
Lidt senere på formiddagen, mens Selma stadig sov, tog jeg Molly med i haven for at træne vores FS1-program. Vi var ude i 15 minutter, og da vi kom ind igen, var Selma vågen - hun lå og tyggede i noget legetøj, og var helt rolig. Udover en lille tissetår i kravlegården gik det fantastisk.
Da jeg senere skulle pakke bilen, inden vi skulle på besøg på mit arbejde, gik jeg frem og tilbage af 3 omgange, og jeg lukkede og låste døren hver gang. Selma lå og døsede i kravlegården, da jeg startede med at pakke, men da jeg kom tilbage, sov hun.
Til aften gik jeg ud og lagde et kort spor til hende, mens hun spiste sin mad i kravlegården - uden reaktion.
Apropos tissetår, så går det rigtig fint med renligheden ellers: Der har hele ugen været mellem 0 og 2 tissetåren indenfor og intet andet - det er superfint, synes jeg.

Over middag var vi på besøg på mit arbejde, hvor hun fik én på opleveren: En masse kollegaer, der nussede, glatte gulve, der var svære at holde sig oprejst på, nye dufte, et nyt stykke græs at tisse på osv. Da hun blev træt, lagde hun sig til at sove under min stol - så fint! På vej hjem, tog vi elevatoren ned, så hun også fik prøvet det, og vi gik den første rigtige tur i snor på vej hen til bilen - nok ikke mere end 150-200 meter, men det gik superfint uden træk i snoren, men også med nysgerrighed nok til at ville frem.







På vejen hjem slog vi et smut forbi dyrlægen for at hilse på, købe NextGard, bestille tid til 12 ugers vaccinen og blive vejet. Det var så spændende, og der duftede så godt, at benene dirrede under hende, da hun gik rundt og snussede. Vægten sagde 6,1 kg, altså ½ kg mere end forrige mandag, hvor hele kuldet blev vejet og vaccineret.

For at Selma skal lære at gå på forskellige underlag, har jeg lagt en balancepude ned i kravlegården, og i dag blev hun introduceret til det lille vippebræt - begge dele er hun fuldstændig uimponeret over, og går bare henover, som om hun aldrig har bestilt andet. Planen er, at hun også skal introduceres til mini peanuten, doughnuten og det store vippebræt.

Her til aften lagde jeg som tidligere skrevet et kort spor på ca 12 meter og på samme måde som i går. Jeg belønnede med den lille Kong efter ½-1 meter, og hun synes bare, den er det fedeste i verden, så da vi gik tilbage, fik hun stolt lov at bære sit trofæ tilbage til døren.

Kommentarer

Populære opslag