En begivenhedsrig weekend lakker mod enden...

Huset var fyldt med gæster fredag aften til Tobias fødselsdag - 20 mennesker, og Selma lod sig på ingen måde mærke af postyret. Ikke udover at hun var træt lørdag formiddag.

Lørdag tog vi det roligt, da vi skulle til fødselsdag i Rågeleje kl.16 - Emilie blev 14 år, og vi var 18 mennesker og 3 hunde samlet i sommerhuset.
Eller Selma fik slappet godt af, mens Molly og jeg var til tricktræning hos Anja, Aktivt Hundecenter - eller rettere hos Tine Gade, der var vikar for Anja. Første rigtige træning, siden vi har fået Selma, og det gik supergodt! Fuld fokus fra Molly, der nød at få arbejdet, men hun var godt nok også træt bagefter. Udover vores tricks til FS2 programmet, fik vi arbejdet på at skubbe en genstand med snuden. Jeg har valgt, at vi arbejder med en lille plastiklegetøjsbil med lad, som Molly skal skubbe foran sig x antal meter - den øvelse skal bruges i en af de færdighedsprøver, vi mangler. Derudover fik vi talt om rulle, som Molly kan, men vi skal have den pudset af.
Vel ankommet til Rågeleje fik hundene lige hilst på, og så kom de i hver deres stofbur, da de begge trængte til at slappe af. Efter en ordentlig lur på 3-3½ timer kom Selma på skødet, og Molly blev sat i lang line med jordspyd - begge var eksemplariske og slappede så fint af. Da næsten alle gæster var gået, fik de lov at løbe løs rundt og snuse lidt, inden vi kørte hjem 7 timer senere.






I dag, søndag, har den stået på lidt træning både inde og ude, og det går bare supergodt, synes jeg - den bette er fantastisk at træne med.
Derudover er hun blevet introduceret til græsslåmaskinen, da Thomas slog græs, mens vi var ude i haven - den var lidt mærkelig, men hun var nysgerrig og skulle tæt på for at undersøge den. Det var ikke noget, der imponerede synderligt.
Da jeg pga manglende bil ikke kom til slalomtræning med Molly, tog jeg en tur i Maxi Zoo med Selma, som fik flået et par stykker legetøj ned fra hylden. Det fik hun selvfølgelig lov at bære rundt på og få med hjem. Ellers var det bare en oplevelse i sig selv med det glatte gulv, den anden hvalp i butikken, de mange mennesker, der ville ae og de mange spændende dufte.




Hertil aften lagde jeg igen et 10-12 meter langt spor på fortovet til Selma. Jeg havde lavet små bloddråber: Hun standsede så fint ved dråberne, snussede godt og begyndte at slikke ivrigt på dråben. Indtil videre har jeg bare brugt en kort line på 1,25 meter for ikke at have for meget tyngde på, og fordi hun alligevel ikke skal ret langt ud, men jeg tror, jeg skal til at have gang i en længere line nu, så jeg ikke kommer til at presse hende frem. Indtil hun er helt sikker og går 15-20 meter perfekt, så tror jeg, vi bliver hjemme på fortovet, men så skal vi også se at finde et andet sted at gå, hvilket burde jo være nemt nok, når det bare skal være asfalt.
Derudover blev det til en aftentur med både Selma, Molly, Thomas og Camille. Det er dejligt, Selma efterhånden kan begynde at gå noget, der ligner en "rigtig" tur.



Kommentarer

Populære opslag