Lækker lørdag med hyggelig selvtræning

I går havde vi for en gangs skyld ingen planlagt træning, så jeg tog apportbuk, skål og Nose Work gear med på formiddagsturen.
Jeg lagde ud med lidt dirigerings- og apporttræning med Selma, og det gik supergodt på trods af, at vi trænede på "legepladsen"


Selma startindlæring af dirigering

Selma apport


Da Selma og jeg var færdige, trænede Molly og jeg lidt freestyle. Hun begynder efterhånden at være rigtig god til at udføre en hel del af momenterne fra det nye program i nye omgivelser, hvilket er superfedt.


High

Kys

Da jeg havde taget Nose Work gearet med, var det oplagt at lave bunny run og køretøjssøg samt udendørssøg på parkeringspladsen.
Jeg startede med Selma, der lavede bunny run. Hun har fået en superfin forståelse for at søge på bilen og kun bilen - hun er systematisk og vedholdende.


Selma bunny run

Molly har haft noget sværere ved at finde ud af, hvor søget skulle koncentreres henne, men efter et par bunny runs og en enkelt parring, har hun fået rigtig fin forståelse, og hun søger nu meget mere koncentreret, og er meget mere rolig og fokuseret om køretøjet. Superfedt!


Molly køretøjssøg

Det er fuldstændig samme mønster for Molly med udendørssøget, som hun også bare lavede så fint i går.


Molly udendørssøg


Selma lavede også et enkelt udendørssøg, og på trods af at det foregik uden line, blev hun ved søget, så forståelsen er også på plads der.

Netop fordi forståelsen er på plads - OG fordi vi har et julesøg hos Tina og Hougaard & Hund d.9.december - er jeg begyndt på parring af duft med Selma. Vi har p.t. haft to træningspas af fem repetitioner, hvor vi har parret lavendelduft og godbid. Vi er gået tilbage til papkasserne og bruger dem i parringen, og umiddelbart set det ud til at fungere superfint.

Kommentarer

Populære opslag