Sportræning del 4 - træning 12

I dag har den stået på asfaltspor for begge sortlinger - det er længe siden, vi har gået nogle gode lange asfaltspor, så vi kørte ud til DTU, hvor jeg lagde to spor på 600-650 meter.


Træningsplan for Selma uge 10-12 (12/12-1/1-2017)

  • Wiedergange/meget spidse vinkler: Der var mange på dette spor!  Hele 4 havde jeg lavet, for nu skal der altså styr på dem... Selma gik i dag ud i dem alle fire, og der var ingen tvivl om, at hun var klar over, at sporet sluttede for enden af wiedergangen. Umiddelbart synes jeg også, hun greb resten fint an: Hun cirklede på begge sider af wiedergangen, indtil hun stødte på knækket.

  • Liggetid: 22-24 timer: Ikke trænet på dette spor.

  • Længde: 1000 meter: Ikke trænet på dette spor.
     
  • Motivation på asfalt: Med lommen fyldt med kødboller forsøgte jeg at skrue op for motivationen, og jeg skal love for, det lykkedes! Jeg tror bare, jeg skal huske på, at asfaltspor i sig selv ikke er lige så motiverende for Selma, som spor i skoven er, og at der derfor enten skal kødboller eller legetøj til for fortsat at holde motivationen for at gå på asfalt.
     
  • Større søgeradius/mere rem: Ikke trænet på dette spor, da jeg gerne vil have præcision på asfaltsporene.

  • Systematik i afsøgning af kassen: Ikke trænet på dette spor.

  • Evt. sideløbende markering: Ikke trænet på dette spor. 
     
  • Generelt: Jeg kunne godt tænke mig at få sænket tempoet en anelse, da Selma har så travlt, at hun til tider løber hen over sporet uden at tage det op, fordi det ganske enkelt går for stærkt. Det ville med al sandsynlighed også øge præcisionen, som jeg også godt kunne tænke mig at få skruet lidt på.
    Ellers var det et godt spor med masser af drive og intensitet.


Selmas spor på 650 meter, lagt med då og liggetid 45 minutter

Selma med skindet

Selma med skindet


Molly fik igen i dag sit eget friske spor, da jeg ville teste hendes form på asfalt, og den var nu ikke helt dum!
Udover det skulle hendes nye sporsele også testes, og jeg var noget spændt på den, da jeg har været usikker på, om størrelsen er den rigtige, og da hun mildest talt ikke bryder sig om hverken at få den på eller at have den på. Igen i dag gik hun helt ned i bagbenene, da hun fik den på, og hun kunne næsten ikke gå med den på, men da vi nærmeste os sporstart, hun fik rystet sig nogle gange og ellers fandt ud af, hvad hun skulle, virkede alle fire ben pludselig igen, og hun glemte alt om selen. Ganske skønt, så der er da håb for, at hun ender med at komme til at kunne lide selen. Det er svært at sige med sikkerhed, for Molly løfter altid hovedet mere på asfalt end i skoven, men umiddelbart så det ud som om, selen sidder godt på hende, og trækket ligger godt.
Selve sporet gik hun godt, og selvom hun havde travlt, havde hun forholdsvis godt styr på præcisionen. Hun skal afgjort mere med på sporet igen, og hun skal afgjort have nogle flere friske spor, den toplækre Turbotøs.


Mollys spor på 600 meter, lagt med då og liggetid 55 minutter

Molly ved sporslut

Molly med klov og ny sele

Kommentarer

Populære opslag