Time flies when having fun - eller 8 måneders status på powerprinsessen

Wauw, 8 måneder allerede! Det betyder samtidig, at den mest fantastiske lille powerprinsesse, SuperSelma, har boet hos os i ½ år. Det føles både som om, hun altid har været hos os, og på den anden side er tiden fløjet af sted.


Fra den sødeste lille 8 uger gamle Selma...


Lillefisen vejer nu 21,0 kg, og er en lille - men meget, meget fin - fluevægter, i hvert fald i forhold til hendes brødre. Dog er hun lige så høj som Molly og vejer kun 1,5 kg mindre - der mangler stadig en del muskelmasse, og der kommer sikkert også noget mere bredde på både hoved og krop, men jeg tror ikke, hun bliver så meget større, den lille pige. Og det er helt perfekt - hun har lige præcis den størrelse, en SuperSelma skal have!


... til den fineste, smukkeste 8 måneder gamle SuperSelma

Jeg kan blive ved og ved med at gentage mig selv og fortælle, hvor fantastisk Selma er, for det er hun virkelig, men jeg vil hellere fokusere på vores planer i stedet.

Jagttræningen hos hhv. Du og din HUND og Klikkerklog slutter snart, og på jagttræningsfronten er det nye, at Selma og jeg starter på et brugsprøvehold i DRK Midtsjælland til januar. Det bliver spændende at prøve noget helt nyt, og det er jo ingen hemmelighed, at målet er at bestå en brugsprøve før eller siden. Vi er godt med i forhold til prøven, men vi er alligevel et godt stykke fra mål, tænker jeg.


Første gang Selma blev præsenteret for fugl


På schweissfronten kommer der forhåbentlig til at ske en hel masse spændende: Jeg arbejder på at få planlagt nogle enetimer i starten af det nye år og på at få planlagt et kursus. Derudover arbejder jeg videre med mine egne træningsplaner for Selma, så jeg hele tiden ved, hvad jeg træner hen mod, hvor fokus skal være, hvad der er styrker og svagheder osv. Derudover glæder jeg mig til at masse træning og sparing med sporinstruktørteamet i DRK Midtsjælland, hvor jeg starter som føl.


Selma er klar!
Foto: Tanja Blindbæk Olsen

Første spor i sne
Foto: Tanja Blindbæk Olsen


Nose Work er vi først lige begyndt at snuse til (i bogstavligste forstand), og jeg har selv startet Selma op. Da vi var på et begynderkursus forleden dag, viste det sig, at hun er vildt god til det, og da jeg også synes, det er sjovt, træner vi videre på det, selvom vi ikke har nogle kurser på bedding. Den kommer til at stå på selv- og fællesstræning - i hvert fald lige foreløbig.
Udover at det er sjovt, og Selma er god til det, tænker jeg, at Nose Work og sportræningen vil kunne supplere hinanden rigtig fint på længere sigt.


Selma på Nose Work-kursus


På tricks- og HTM/freestyle-fronten sker der også ting og sager den kommende tid: I næste uge skal vi til juleafslutning for kursister hos Anja og Johanna, og der stiller Selma og jeg op i færdighedsprøve 1 (det bliver fint at få prøvet den af et par gang uofficielt, før Selma er gammel nok og kan stille til den officielle prøve).
Til januar står den på 2 x 2 timers kursus i motivation og forstyrrelser, og til februar starter vi op på endnu et trickshold målrettet mod færdighedsprøverne - begge dele hos Anja og Aktivt Hundecenter.


Selma og hendes rekvisit fra sandkasseklassen


Vi kommer (heller) ikke til at ligge på den lade side i den kommende sæson, men det kan vel næppe komme som en overraskelse for nogen... Jeg ELSKER at træne med den lille powerprinsesse og kan slet ikke lade være!


Der er også tid til at slappe af og bare være en lille bandit


Kommentarer

Populære opslag