Sportræning del 3 - træning 10

I dag har Selma været på to korte asfaltspor (ca.150 meter x 2) i let regn og på meget vådt underlag. 

Træningsplan for Selma uge 7-9 (21/11-11/12)
  • Wiedergange/spidse vinkler: Jeg havde lavet en (meget) spids vinkel på hvert af de to spor. På det første spor gik Selma ud for enden og lidt videre, hvor hun opdagede, at der ikke var mere. Derefter gik hun helt tilbage til knækket, som hun tog uden problemer - altså udredt som wiedergang og ikke spids vinkel, hvilket er perfekt, da det jo er det, vi træner hen mod. På andet spor gik hun halvt ud i den spidse vinkel, for derefter at gå hen og tage knækket. Hvis status i dag er et billede af, hvor Selma er henne i forhold til spidse vinkler og wiedergange, så ser det godt ud, og hun er ved at have rigtig god forståelse for det element.
  •  
  • Opstart i kasse fra forskellige vinkler: Ikke trænet på dette spor.
  •  
  • Længde: 900-1000 m: Ikke trænet på dette spor.
  •  
  • Generelle obs-punkter: Regnvejr, strand og vindretning: Regn og vind var der i dag, og jeg huskede at være obs på vindretningen - ikke så meget i forhold til at lægge sporet, men i forhold til forståelse af, hvilken vej færten evt flyttede sig.
  •  
  • Evt sideløbende markering: Ikke trænet.
     
  • Evaluering: Jeg synes, Selma var lidt ukoncentreret eller umotiveret i dag, selvom de spidse vinkler, som fokus var på, gik supergodt. På andet spor prøvede jeg at smide et pølsestykke foran som belønning, når det gik godt, og det virkede som om, det ændrede motivationen og koncentrationen, så jeg skal til at have belønning på sporet ind igen i en periode, tænker jeg - det kommer på næste del af træningsplanen. Ellers er jeg ganske fint tilfreds med dagens spor og med den lille powerprinsesse.





Kommentarer

Populære opslag