Sportræningsplan del 4 - Selma

Så er det tid til sidste og 4.del af træningsplanen for Selma, og det er vel stadig nok så relevant at lægge ud med at gentage målet for 12 ugers planen:


Mit mål er, at Selma kan gå 1000 m/20 t spor 1.januar 2017. 
(ikke at forveksle med at være prøveklar)


Vi har ikke fået trænet så meget som planlagt, så jeg er ikke sikker på, vi når i mål, men vi når om ikke andet et godt stykke, og når vi kommer til 1.januar 2017, er der jo ikke andet for, end at se hvor tæt på eller langt fra vi er på målet, og så må næste træningsplan lægges ud fra det.

Først en evaluering af del 3:

Træningsplan for Selma uge 7-9 (21/11-11/12)
  • Wiedergange/spidse vinkler: Jeg synes, vi er nået langt med det punkt, og at dømme ud fra gårsdagens træning, er Selma klar til at gå fra spidse vinkler til wiedergange nu, eller i hvert fald til meget spidse vinkler, så det bliver fokuspunkt i næste del af træningsplanen.
  •  
  • Opstart i kasse fra forskellige vinkler: Også det punkt synes jeg, går godt. Jeg kunne godt tænke mig noget mere systematik i afsøgning af kassen, så det kommer med i næste del af træningsplanen. Det er dog ikke et punkt, vi kan færdiggøre i løbet af 3 uger, så jeg tænker, at det også skal med til næste træningsplan.
  •  
  • Længde: 900-1000 m: Også den del går fint - Selma kan sagtens gå lange spor efterhånden.
  •  
  • Generelle obs-punkter: Regnvejr, strand og vindretning: Vi har fået trænet en masse i regnvejr, og jeg er begyndt at være obs på vindretningen, så bortset fra at jeg gerne vil lægge flere spor på stranden, så synes jeg også, det går godt med dette punkt.
  •  
  • Evt sideløbende markering: Det har vi ikke trænet endnu, men vi skal afgjort snart igang.


Næste og sidste del af denne træningsplan ser derfor således ud:

Træningsplan for Selma uge 10-12 (12/12-1/1-2017)
  • Wiedergange/meget spidse vinkler
  • Liggetid: 22-24 timer
  • Længde: 1000 meter
  • Motivation på asfalt
  • Større søgeradius/mere rem i skov 
  • Systematik i afsøgning af kassen
  • Evt. sideløbende markering 

Kommentarer

Populære opslag