Dommerdebut

I dag var dagen, hvor jeg skulle have min dommerdebut - jeg skulle dømme nose work klasse 1, og jeg var næsten mere spændt end i går, hvor jeg havde debut som deltager på DKKs første officielle nose workkonkurrence.

Vi, dommere, Johanna og Lonni, mødtes klokken 8 for at gøre det hele klar - Lonni og Johanna ordnede de rent praktiske ting, mens de andre dommere og jeg gjorde vores søgeområder klar.
Jeg havde beholdersøget, hvilket i dén grad var en stor fordel i dag, da regnen silede ned hele dagen - jeg var heldig at få tildelt en hel kontorgang til mit søg, som bestod af 10 pizzakasser.


Deltagerne var glade for den gode skiltning

Beholdersøget

Klar til at indvie mit nye, flotte, LILLA clipboard/Weather writer

Nu with a licens to judge
 

Efter velkomst og info om praktiske forhold havde vi banegennemgang, og herefter var det bare at vente på første ekvipage.

Det var en topfed dag med en masse flot hundearbejde, en masse skønne mennesker, fantastisk stemning og rigtig godt selskab. Samtidig var det en enormt lærerig dag, og det var fedt at se så mange forskellige hunde og mange forskellige racer.
Jeg er selv både glad for og stolt over min debut - og samtidig var det sk*desjovt!!!

Præmieoverrækkelse afsluttede den officielle del af dagen.


Afslutningsvis en stor tak fra dommerne til Johanna for hendes store arbejde
og engagement i sporten - she´s one of a kind!


Efter oprydning, rengøring og en kort afrunding af dagen sagde vi tak for i dag og kørte hjem.

Hjem til to forsømte hundepiger, der kom på tur inklusiv badning - så var alle glade igen!


Sortlinger sprængfyldt med energi


Og så var det ellers hjem og pakke til i morgen, hvor den står på HTM i Ringsted: Hele 3 starter og 4 klasser, der skal dømmes som dommeraspirant.


Der pakkes til endnu en konkurrencedag


Kommentarer

Populære opslag