Nu skal den snart sitte i skabet..

... Ja, bliv i sit altså!

Eftersom jeg har tilmeldt Selma brugsprøve om 2 uger, skal træningen på den front intensiveres. Der, hvor jeg umiddelbart ser vores største udfordringer, er i sit på 50 meters afstand samt lineføring og fri ved fod.

I dag til jagttræning hos Aino og Du og din HUND, lagde vi meget belejligt ud med jagtfod, med og uden line, og det gik faktisk rigtig fint, så jeg er fortrøstningsfuld, og får jeg gjort noget ved de de næste 2 uger, har vi et godt udgangspunkt.

Derefter stod den på dirigering, og hold nu op, hvor lillefisen rykker der! Vi har afstand på, arm på, og hverken forstyrrelser i form af fjolleord og udbrud eller viften med armen reagerer hun på - først når signalet afgives pisker hun af sted. Ej heller forstyrrelse i form af lokkende figurant reagerer hun på.

Også stopfløjtet går det rigtig fint med, og selvom det var svært, så klarede hun den også med forstyrrelser i form af Aino, der fristede med legetøj.

Jeg brugte grusstien til at få trænet lidt bliv i sit med afstand på og var vel ude på 25-30 meter. Mere ville jeg ikke lægge på, når der blev trænet med løse hunde ved siden af os. Men også det var jeg godt tilfreds med.

Til sidst lavede vi en fælles bliv i sit-øvelse, som også gik rigtig godt. Selma har aldrig prøvet at blive sat af på række før - kun ved siden af Molly - så jeg satte min kriterier lavt, hvilket førte til 100% succes.


Skønneste lillefis

Kommentarer

Populære opslag