HTM og freestyle Summer Camp 2017 dag 2

Dag 2 startede sædvanen tro med en kort lufte-/løbetur, inden vi kørte mod Sorø og en lang, tætpakket dag med 3 x 2 timers træningspas efterfulgt af middag og et 2 timers foredrag.


På vej til Summer Camp 2017 dag 2


Vores gruppe (Gruppe 2) lagde ud med fællestræning hos Karolina Hesselroth (Lina).
Det var et enormt spændende, lærerigt og ikke mindst sjovt træningspas, hvor vi berørte emner som opvarmning af fører, iscenesættelse, drama og rekvisitter.
Der blev spurgt "HVORFOR?" en hel del gange i løbet af de 2 timer, og det er uden tvivl et spørgsmål, jeg vil tage med mig, når jeg skal lave programmer fremover.
Alt foregik uden hunde, da der var fuldt fokus på handlerens rolle, og det er lige præcis det, Lina er så helt og aldeles fantastisk til!

Efter en kort pause stod den på et træningspas med individuel tid hos Lucy Creek.
Jeg havde tænkt mig at bede om input til de ting, Lucy kommenterede til den uofficielle konkurrence i går, og det fik jeg: Vi talte om to forskellige varianter, hvor Molly går rundt om skorstenen med forpoterne oppe. I den ene går hun rundt, mens jeg går modsat på afstand, mens jeg er tæt på i den anden variant. Her står vi overfor hinanden, går rundt, og i mens renser jeg skorstenen med kosten.
Derudover fik vi talt om forskellige måder at markere "shake hands with you" på, og der vil jeg prøve at putte en ny variant ind midt i lige inden den første bakkesektion.
Endnu et meget spændende og meget inspirerende træningspas.


Molly nyder en velfortjent pause efter individuel tid hos Lucy


Da min tid med Molly var slut, tog jeg Selma med ud, så hun også kom lidt ud, men primært med henblik på at få trænet lidt ro.


Vi slapper af og følger med i feedbacken til alle


Da vi havde 10 minutter tilover, lavede Sandie og jeg lidt forstyrrelsestræning sammen.


Et kort pas forstyrrelsestræning med Selma og Rumle

Tid til frokost og en pause, som i dén grad var tiltrængt, og derefter et træningspas med Christina Ingerslev.
Spejling, energi og grounding var nøgleordene i træningen med Christina, hvor jeg havde valgt at tage Selma med. Vi skulle arbejde i 3 forskellige energiniveauer (ikke at forveksle med tempi), hvilket var noget sværere end forventet! Hver gang jeg mente, jeg havde udført øvelsen (jeg valgte slalom) med lav energi blev den af Sandie og Kira tolket som udført med høj, måske medium, energi, men i hvert fald ikke lav... Efter at have talt med Christina i ca. 30 sekunder, og jeg havde fortalt hende, at Selma kører i et højt niveau, kiggede hun på mig og spurgte: "Og det gør du ikke selv, vel?" Hmmm, tjoh lidt måske....
Anyways: Det var virkelig svært, men hold nu op en forskel, da jeg kom ned i energiniveau, og ingen tvivl om, at Selma spejler mig og min energi - der var afregning ved kasse 1! Det er uden tvivl noget, jeg glæder mig til at arbejde rigtig meget videre med.


Selma har styr på sig selv


Efter middagen var der foredrag med Christina: Et meget, meget spændende og intensivt foredrag om det at gå til konkurrencer. Hvordan påvirker vi os selv, hvordan påvirker vi hunden, hvordan påvirker omgivelser, hvad kan vi ændre, hvad kan vi acceptere? Og meget andet.

En lang, men utrolig givende, spændende, lærerig, sjov og hyggelig dag sluttede, og tøserne og jeg kørte tilbage mod Vanløse for at pakke, blive klar til dag 3 og få sovet - bare en lille smule.

Kommentarer

Populære opslag