Status på mål og prioriteringer

1.februar skrev jeg dette blogindlæg om mål og prioriteringer, og da jeg for få dage siden traf en svær beslutning i den forbindelse, tænkte jeg, at det er på tide at evaluere netop mål og prioriteringer for 2017.

Evaluering af mål for Molly 2017:

  • HTM/Freestyle: Målet var at vi skulle debutere med vores FS2-program, og der var 5 planlagte konkurrencer.
    Status er, at vi debuterede 1.april i Rønde, hvor vi vandt klassen. 30.april vandt vi igen klassen i Roskilde, men så voksede træerne heller ikke længere ind i himlen: 20.maj i Årslev stillede vi op, men her var det svært, vi fik en 2.plads, men ikke bestået. Det samme gjorde sig gældende 5.juni i Ringsted.
    Uanset resultatet og det, der skal arbejdes med fremadrettet, har vi nået det mål, jeg satte for HTM/Freestyle i 2017, og det er egentlig rigtig rart lige at få evalueret og set det på den måde, når man står midt i en skuffelse over to ikke beståede programmer.
    Det er stadig planen, at vi deltager i konkurrencen i Vejen 2.september, og derudover forventer jeg, at der kommer endnu en konkurrence i Ringsted i løbet af efteråret, som vi deltager i. Resten af konkurrenceåret kender jeg ikke endnu, så vi må se, hvad det bringer.
    Titelprøven har vi stadig på programmet, men det gælder stadig, at den har langt lavere prioritet, så om det bliver i 2017 vides endnu ikke.

  • Nose work: Det er stadig planen, at Molly og jeg skal debutere i NW1 i år, men jeg ved endnu ikke hvornår, da der er nogle praktiske forhold, der gør, at det ikke er helt nemt: Der er ikke så mange prøver, man kan kun stille med én hund, og jeg er selv dommer, så p.t. ser det ud til, at det allertidligst bliver 3.september i Vejen, men det er langt fra sikkert.
    Vi har dog været til en uofficiel prøve, som gik rigtig godt.

Evaluering af mål for Selma 2017:
  • Schweiss/vildtspor: Lige præcis denne kategori er årsagen til, jeg skriver dette indlæg...
    Målet var at få 400 m/20 timers prøven i hus i løbet af foråret, og da det ikke er lykkes, er vi naturligvis heller ikke kommet til 1000 m/20 timers prøven. Som jeg startede med at skrive, så traf jeg for få dage siden en svær beslutning om, at Selma og jeg ikke deltager i UHM, som ellers var det ultimative mål for os i 2017. Hvorfor kan der læses mere om i indlægget om beslutningen.
    Status er derfor, at vi ikke har nået nogle af vores mål for 2017 på den front, og i stedet bliver målet at have det sjovt på sporet uden at fokusere på mål i resten af 2017.

  • Jagt: Målet her var og er at bestå brugsprøven - gerne i første halvår af 2017. Det er stadig aktuelt, men om vi når målet vides endnu ikke, dog gør vi et forsøg, og vi er tilmeldt i Herfølge 22.juni.

  • Nose work: Vi har både deltaget i en uofficiel prøve, vi har debuteret i officiel konkurrence, Selma har fået sin NW1-titel, og vi har planer om at deltage i en uofficiel konkurrence i NW2.
    Her er vi i høj grad i mål, men hviler ikke på laurbærrene, så vi stræber videre, men fortsætter i klasse 1 et godt stykke tid endnu.

  • HTM/Freestyle: Målet var at debutere i færdighedsprøverne og som minimum bestå FP1, hvilket vi gjorde her i foråret - se mere her.
    Selma skulle ikke være freestylehund, og om hun skal det, er ikke endeligt besluttet, men vi er vist på vej i den retning...
    Det startede med, at vi blev inviteret til Bakken Freestylemesterskaberne 2017, som gik rigtig godt. Inden da skulle jeg lige teste programmet og Selma af i ringen, hvilket jeg gjorde i Årslev. Jeg blev enig med mig selv, om det kunne være sjovt at prøve det af i officiel klasse, hvilket jeg gjorde 2.pinsedag, og det gik virkelig godt.
    Så nu er jeg lidt i tænkeboks, men der er ingen tvivl om, at vi skal videre med færdighedsprøve 2 på et tidspunkt, og eftersom vi nu har 3 Q-point i FS1, ville det jo også være meget sjovt at gå efter FS1-titlen. Nu må vi se... men målet har vi da i hvert fald nået.

Helt overordnet set er jeg rigtig godt tilfreds med det, vi har nået på de første godt 5 måneder af 2017, og jeg er topstolt af mine skønne tøser ❤


Skønneste sortlingerne





Kommentarer

Populære opslag