Første officielle nose workkonkurrence

Endelig oprandt dagen, hvor DKKs (og DKs) første officielle nose workkonkurrence blev afholdt - en stor dag på mange måder.

Rammerne var DKK i Solrød, dommerne var i top, arrangementet var velorganiseret, og alt var godt.

Vi startede med velkomst og banegennemgang, og jeg gjorde Selma klar, tog opvarmningssøget og var klar som nummer 2 i indendørssøget.
Søget var i DKKs lagerrum og bestod af et lille rum samt to reolgange. Selma gik direkte ind, afsøgte første gang, gik ned ad anden gang og søgte rigtig fint og grundigt, før hun indkredsede kilden og lavede en flot og tydelig markering.


Indendørssøget.
Foto: Ea Bagge


Herefter passede jeg min tjans som holdleder: Holdt styr på rækkefølgen, hjalp med at sende ekvipagerne ind i venteområdet osv.
Der var en pause, før vores hold kunne komme til beholder- og køretøjssøget, og den brugte jeg til hygge, afslapning og at holde styr på, hvornår vi kunne komme videre.

Igen ved beholder- og køretøjssøget var jeg nummer 2, så jeg kom ret hurtigt ind i området, hvor vi lagde ud med beholdersøget.
Selma startede med at gå i udendørssøgemode og lagde ud med at søge på muren. Jeg fik kaldt hende tilbage, og hun blev sat på kasserne, men her fik hun øje på Anja og ville sige hej. Igen fik jeg kaldt hende tilbage, og hun blev startet op igen. Hun gik direkte hen til den ene kasse uden at være gået synligt i gang med at søge, og da hun markerede på den, var jeg ikke sikker på, det var den rigtige, så jeg havde is i maven og trak tiden. Selma insisterede og markerede fortsat, så jeg meldte fundet, og heldigvis var det korrekt.


Beholdersøg.
Foto: Ea Bagge


Ved køretøjssøget brugte jeg samme taktik, som vi plejer at bruge: Jeg sender Selma ind, og hun vælger selv, hvilket køretøj, hun starter på. Igen gik hun direkte hen og markerede på kilden, og jeg trak igen tiden, men Selma insisterede, og vi fik vores fund godkendt.
Det er ret fedt at erfare, at jeg kan trække tiden og bede om mere eller rettere fortsat adfærd, uden at Selma bliver frustreret.


Køretøjssøg
Foto: Ea Bagge


Efter endnu en pause stod den på udendørssøg, og jeg kan godt afsløre, at det var det søg, jeg brugte mest tid på, men det er samtidig det søg, jeg er gladest for og mest stolt over.
Selma gik over startlinjen, gik direkte til væggen, som hun afsøgte rigtig fint og systematisk, hen til hjørnet, videre på næste væg, hele vejen om borde-bænke-sæt og videre på væggen igen, hvorefter hun kredsede kilden ind og leverede en flot og tydelig markering. Wauw, jeg var stolt af min bette Minimyre.


Udendørssøget
Foto: Ea Bagge


Dermed var alle fire søg og 100 point hjemme, og da vi ikke havde fået nogle fejl, var NW1-titlen i hus med 100 point og 0 fejl. 

Nøj, det var fedt! Både at få søgene, titlen og at være med til den allerførste officielle nose workkonkurrence i Danmark. Der var god stemning hele vejen igennem, alt kørte på skinner, vejret var perfekt - alt var godt, virkelig godt, og nu glæder jeg mig bare til næste gang (som jeg endnu ikke ved, hvornår er) og til min debut som dommer i morgen.


SuperSelma

Bedste Minimyre

Den fantastiske, lille snude

Fint lilla bånd




Kommentarer

Populære opslag