På udebane - new games

Liv og jeg havde en aftale om gensidig hjælp-træning i går: Jeg hjalp Liv og alle krøllerne med Nose Work, og hun hjalp mig med at få startet Selma op i træning af positioner - eller rettere position.

Eftersom intet af det er noget, der kan arbejdes med længe ad gangen, passede det superfint med 2 timer, 4 hunde og skift mellem to temaer - vi var topeffektive, og alle fire hunde fik to gode og effektive træningspas hver.

Det er vildt sjovt og fedt at kunne hjælpe Liv og krøllerne videre med nose worken, og det var megafedt at få hjælp til at starte op på positionsarbejdet.
Selma var topsej, hun var overraskende rolig, og hun syntes, det var en vildt god leg at stå stille og blive stopfodret uden at lave andet end bare at stå der...
Jeg derimod var lidt mere fatsvag og skal lige have styr på overkrop, godbidshånd, ben, blive i min egen bane, ikke at rette ind efter hende osv - megasvært, meganørdet og dermed megafedt!
Jeg var i dén grad på udebane og ude af min Comfort Zone... Men...




Selma og jeg skal ikke til at gå HTM, det er ikke derfor, vi går i gang med postionsarbejdet. Men eftersom jeg vil gerne have noget at nørde i bund med, og Selma på ingen måde kan gå, noget der ligner, fri ved fod, var det oplagt at kombinere de to ting. Så det gør vi!!

Selma fik i øvrigt lov at tage et indesøg med to kilder som belønning for sit gode arbejde, og hold nu ellers lige op, hvor har hun forstået de nye regler!!! Hun søgte SÅ pænt, struktureret, roligt og stadig med høj intensitet - HAPPY, HAPPY, HAPPY!!!

Kommentarer

Populære opslag