Storbededagsrally

Eftersom Liv og jeg snart skal til rallyprøve, blev vi enige om, at det nok var en god idé at få trænet lidt inden, og at det var en god idé at gøre det udenfor, eftersom prøven foregår ude.

Derfor mødtes Liv, krøllerne, Aino, pletterne, sortlingerne og jeg på Ainos træningsplads til en omgang rally i dag.

4 timers træning inkl en masse snak og hygge blev det til, og det er da ikke den værste måde at starte den her miniferie på!

Efter et par dage med køligt og blæsende vejr, steg temperaturen pludselig, og solen var fremme i dag, hvilket betød at Molly var noget mat i betrækket. Øvelserne udførte hun fint, men følget var noget langsomt, og der manglede energi, hvilket gav tid til at snuse... Ikke helt tilfredsstillende, men heller ikke skidt.
Molly kom i bilen og fik en pause, mens jeg overvejede, hvordan jeg fik mere energi frem.
Jeg fandt skål og kattemad frem og forsøgte med udlagt belønning efter mål, og det fik noget mere fut i hende! Der var ikke den sædvanlige energi og gejst, men det ER der ikke, når temperaturen pludselig stiger, så jeg var godt tilfreds med den stigning, vi alligevel fik frem.






Med Selma fokuserede jeg mere på et hæderligt følge, som er vores store udfordring, og jeg gik derfor kun ganske lidt bane med hende. Når man tager i betragtning, at hun ikke har et godt følge, og at hun ikke kan ret mange af skiltene, så gik det over al forventning, og vi fik gået nogle rigtig fine stræk.




Da vi kom hjem, var alle glade og trætte efter nogle skønne timer.




Freestyle i går, rally i dag og nose work i morgen - life is good! ❤️

Kommentarer

Populære opslag