Trappetræning

Trapper ER et issue hos os, det har jeg skrevet om før, og det viste sig igen ved påskens nose workprøve. Jeg VED det, og derfor arbejder jeg på det!

Altså lavede vi en kort trappetræning i går, hvor jeg satte 6 blanke og synlige filtdutter samt 3 skjulte kilder. Formålet var at sikre mig, at de slår næsen til og ikke bare går på synet, når miljøet bliver svært. Da jeg spillede på to parametre, satte jeg ikke den øverste kilde længere oppe, end at jeg vidste, de blev udfordret, men ikke presset.

De klarede det begge to forbløffende godt! Tærskelsøget blev sprunget over på vejen op, men blev taget på vejen ned, og det er jeg ganske godt tilfreds med.
Molly ignorerede de blanke filtdutter fuldstændig, mens Selma var henne for at undersøge dem, dog uden at markere på dem, hvilket jeg også er rigtig fint tilfreds med.






På trappen ned til kælderen, som er meget sværere end den op til 1.sal, havde jeg sat en enkelt kilde med parring. Den sad på stødtrinnet af øverste trappetrin, og de syntes begge to uden tvivl, at det var svært, så min beslutning om at bruge parring der, tænker jeg, var rigtig god.
Molly tog selv godbidden og fik yderligere belønning ved kilden, mens Selma bare markerede uden at tage godbidden, men blev massivt belønnet ved kilden af mig i stedet.

Rigtig god trappetræning, som vi helt afgjort skal have gjort meget mere ved!

Forleden dag fik vi trænet lidt på forstyrrelser, da Selma markerede på kat til prøven i påsken. Jeg har endnu ikke fået noget kattepels, men jeg har masser af forskelligt på vej, og indtil da må jeg træne på det, jeg har, og det blev så til ged og puddel forleden dag.

Heldigvis var der ingen reaktion på hverken ged eller puddel fra hverken Molly eller Selma, heller ikke selvom jeg udfordrede ved at placere forstyrrelse og kilde meget tæt. Vi fortsætter, og jeg glæder mig til at få fingrene i noget kat!!

Kommentarer

Populære opslag