♡ Bornholm, Bornholm, Bornhooooolm ♡

Hvad er bedre end en uges ferie på Bornholm med mand, yngster, tøserne og mine forældre? Ikke meget... Det skulle da lige være det samme krydret med træning nye, spændende steder.

Eftersom jeg dagen før afrejse åbenbart skulle rive et ledbånd over og knække et stykke af en knogle i højre ankel, var jeg en anelse handicappet ved både afgang og i løbet af ugen. Krykker
 og skinne var dog mine venner og gjorde bestemt ferien nemmere og ikke spor dårlig af den grund, bare anderledes end forventet.




Dagen før afrejse var jeg til træning hos Anja, og dagen før hos Johanna, hvilket havde givet mig en del at arbejde med i løbet af ugen.
Jeg fik struktureret, planlagt og sat mål for træningen, hvilket jeg i dén grad trængte til, og hvilket passede perfekt som stillesiddende aktivitet.


Nørderi med overblik, struktur, planlægning og målsætning


HTM-positioner kunne jeg heldigvis træne hele ugen, da vi stadig kun befinder os i stilstand, og eftersom vi fik trænet det to gange dagligt, tænker jeg, at vi alligevel har fået rykket noget.
 

Positionstræning


Starterne/miljøtræningen, som Johanna havde sat mig i gang med at træne med Selma, kunne jeg heldigvis også komme i gang med ret hurtigt, omend de blev sjovere hen ad ugen, hvor jeg kunne bevæge mig lidt mere.
Jeg har ført logbog over hver eneste træning, og det er virkelig en spændende proces, der sætter tankerne i gang.




Det lejede sommerhus lå på en grund, der var som skabt til Nose Work, så det var lidt ærgerligt, at jeg kun kunne sidde og få gode idéer til at starte med, mens jeg fandt på alternative løsninger til at få trænet stillesiddende i sofaen. Senere på ugen kunne jeg dog komme ud og trænet lidt, og så længe tøserne søgte uden snor, gik det fint.


Udesøg



Molly

Selma



Detalje-/finsøg


Molly


Molly


Selma

Molly


Beholdersøg

Selma alternativt beholdersøg

Beholdersøg

Molly i natur-udesøg

Molly alternativt beholdersøg


Selvfølgelig har ferien været meget andet end hundetræning, og tøserne har selvfølgelig også været en del af resten af ferien, hvor de har været dygtige til at være med på café og meget andet godt.
Det er bestemt ikke sidste gang, jeg har været på kombineret familie- og hundeferie på Bornholm!

Kommentarer

Populære opslag