Melt down - HTM og Freestyle i 34 f*cking grader!!!

Liv og jeg havde i dag sommerferiens sidste træningsaftale, og eftersom jeg både havde planlagt, hvad jeg skulle lave med Molly og Selma, vi havde nogle rekvisitmæssige ting, vi havde aftalt at kigge videre på, og at vi generelt haft haft rigtig mange gode, sjove, hyggelige og konstruktive træninger henover ferien, glædede jeg mig rigtig meget!

Vi havde aftalt at mødes i Undinehallen kl.10, og mens jeg inden afgang drak en kop kaffe på terrassen, kiggede jeg på Molly, der så alt andet end klar ud:




Det skulle hun dog vise sig at blive, og omvendt skulle jeg vise mig at overtage Mollys rolle, da træningen var færdig.

Efter træningen i går og efter at have fået styr på planer og mål fik jeg planlagt dagens træning, som startede med Selma:
Vi fik igen miljøtrænet starten, og jeg fik testet en teori om belønningsforventning, som - heldigvis - ikke holdt! Hun klarede de 3 x start virkelig godt og havde den fedeste intensitet.
Derefter trænede vi lidt follow med forstyrrelser og andet underlag. Det andet underlag var svært, men gøen var ikke noget issue overhovedet.
Til sidst hjalp Liv os med at kigge lidt på positionsarbejde, og også det gik fint, selvom både Selma og jeg synes, det er svært! Jeg fandt dog ud af, at jeg rent faktisk bremser hende med min højre hånd i P3 og dermed forhindrer hende i at komme ind i rigtig position. Dumt, med fedt at opdage!

Med Molly lavede jeg vores FS3-program uden musik, og det gik væsentligt bedre end i går, men det er stadig svært, så jeg skal have truffet en endelig beslutning vedr konkurrencen på fredag til Summer Camp. 
Derefter kiggede vi også på positionsarbejdet, men der var både Molly og jeg ved at være trætte.

Heldigvis fik jeg stoppet, mens legen var god, og Molly kom i bilen, mens det stadig gik godt, men derefter var der heller ikke noget tilbage at hente hos mig - totalt melt down og ude af stand til at træffe en beslutningen, så oprydning og pakning af bil tog en krig.
Så meget for at køre små korte pas med hundene, give dem masser af vand og pauser - måske førerne skulle prøve det samme.

Da jeg havde været hjemme med pigerne, kørte jeg til Spangsberg for at købe flødeboller til Summer Camp, og der gik det op for mig, at der måske var en grund til, at jeg var ved at koge over:


 

Nu skrev jeg godt nok, at det var sommerferiens sidste træningsaftale med Liv, men det passer ikke helt, da vi har en Nose Workaftale i morgen OG skal på motivation og forstyrrelseskursus hos Anja. Jeg glæder mig!!! Inden da står den på kontrol med ankel og knæ...

Kommentarer

Populære opslag