Træning, træning, træning

Tredje feriedag startede også rigtig godt!!
Godt nok var jeg træt efter i går, men ikke desto mindre glædede jeg mig til træning hos Anja fra kl.9-13 - først rally, så fri ved fod, HTM/FS og til sidst forstyrrelsestræning.

Rally med Molly bød på en bane med masser af forstyrrelser i form af legetøj, godbidder og andet godt, og jeg var virkelig overrasket over, at hun ikke lod sig forstyrre af noget af det overhovedet - superfedt. Anja stoppede os dog 2/3 dele igennem banen, hvor hun bad mig tage freestylen med ind i rallyen, forstået på den måde at jeg skulle være meget skarpere med min timing og mine signaler. Molly var glad og på inden, men hold da op en ændring, der kom i hendes attitude, da jeg ændrede strategi og blev mere skarp. Virkelig fed oplevelse!
Resten af rallytimen tog jeg Selma ud og trænede på noget af det, vi havde talt om hos Johanna i går.


Rallybane med forstyrrelser

FVF var egentlig tiltænkt Selma, da jeg tilmeldte os, men det blev anderledes, da Anja kom med sin udfordring...
Vi har mange gange forsøgt os med fri ved fod, men det har aldrig fanget mig - denne gang tror jeg på det, fordi der pludselig er et formål! Og vi startede helt forfra med at arbejde med billedet med Molly i stilstand i hhv plads og butt - eller hvad de nu kommer til at hedde, for pladsen skal i hvert fald have et nyt navn, da det lige nu betyder "følg mig et eller andet sted her på venstre side".
Lektierne til næste gang (om 3 uger) er, at arbejde i stilstand, at kaste godbid i halvmåne og dermed arbejde med indtagelse af positionerne.


Billedet, der skal arbejdes med

HTM/FS var egentlig ment som Mollys tid, men fordi hun kom på i FVF, og fordi jeg gerne ville kigge på nogle af tingene med Selma fra i går, blev det hende, der kom på i den time.
Vi lagde ud med en fællesøvelse, hvor vi skulle gå vores program med hænderne på hovedet og senere over hovedet, samtidig med at Anja styrede belønningsfrekvensen. Selma syntes, det var mærkeligt, men det gik overraskende godt.

I den individuelle tid fik vi både en snak om i går, og vi fik startet selfie-øvelsen op.

Motivation og forstyrrelser skulle være Selmas, og det blev det også.
Vi lavede en masse fællesøvelser, og vi sluttede af med at skulle gå én og én igennem forstyrrelseshelvedet, som Anja havde ladet ligge. Vi skulle gå igennem tre gange og evaluere fra gang til gang - Selma klarede det superflot og lod sig ikke forstyrre, selvom hun trådte på legetøj, der sagde piv. En detalje, jeg dog skal arbejde med, er, at hun dykker i det lille øjeblik, hvor hun spiser godbidden. Det arbejdede jeg med den sidste tid, mens de andre gik forstyrrelsesbanen.


Forstyrrelserne gik igen


En superfed formiddag, og jeg glæder mig til om 3 uger, hvor vi tager en omgang mere.

Desværre knækkede min ankel, jeg vred rundt og faldt på vej ned til bilen, og selvom jeg fik rejst mig, kørte ud og luftede tøserne og satte mig hjem med foden højt og med is på, kunne jeg godt mærke, at den ikke var helt god, da jeg kunne dreje leddet mere end godt var, så efter et par timer kørte jeg til Skadestuen på Glostrup.
Her konstaterede de, at jeg havde revet et ledbånd over, så jeg fik en skinne på og skal til kontrol på Hvidovre om 3-4 uger, og så må vi se, om ledbåndet er vokset sammen af sig selv, eller om en operation bliver nødvendig...


Kommentarer

Populære opslag