STRAM OP, FØRER! Om Nose Work

I går var det Nose Workdag!!! Jeg elsker onsdags-nose worktræningerne, så derfor var det lidt ærgerligt, at jeg var noget træt og krapt så skarp.
Jeg havde ellers lovet mig selv, at der var no more slobby, men de sidste par uger har alligevel sat sine spor, så jeg var ganske enkelt ikke så skarp, som jeg gerne vil være, eller havde det overblik, jeg gerne vil have, når jeg træner.
Samtidig var det varmt og dermed ret hårdt for hundene, som ikke kunne klare det antal søg, som de plejer. MEN ikke desto mindre var det stadig fed træning med masser af læring og informationer til mig om både tøserne og mig selv.

Der var tre selvtræningssøg med hver deres fokus, og det gik nu ganske fint.


Selvtræning med 5 kilder

Selvtræning med 6 kilder

Selvtræning med 8 kilder


Eftersom jeg ikke ved, om der er noget galt med Mollys hofter, vil jeg ikke bede hende gå på bagbenene, før hun er blevet røntgenfotograferet, og derfor blev mit ukendte søg med hende et klasse 1-lignende søg med 5 kilder.

Molly var supergod og fandt 4 kilder, hvorefter jeg stoppede hende. Der var dog en grund til, at hun ikke fandt den sidste - jeg havde slet ikke været i det område med hende... læring til føreren!!


Klasse 1 søg med 5 kilder


Med Selma tog jeg det klasse 2-lignende søg også med 5 kilder, og også hun var god, men det var der, jeg begyndte at blive slobby og miste overblikket, så hun fik brugt for meget tid og energi på at rende rundt steder, hun havde været.
Der var en høj kilde, der drillede Selma, fordi den blandede sig med en anden høj, men ellers fandt hun, hvad der var at finde. Igen en god information til mig om, at vi skal træne mere på kilder, der går ind over hinanden.


Klasse 2 søg med 5 kilder

Selma i detaljesøg

Molly fandt kilden på træet

Og på brønddækslet


Bortset fra førerens slobbyness var det nu som altid supergod træning!

Kommentarer

Populære opslag