Når hullerne bliver lappet og overblikket bedre - endnu en fed freestyletræning

Igen i går var jeg til HTM/Freestyletræning hos Johanna, denne gang med Molly.

Vi lagde ud med samme teori og øvelser som i lørdags, men eftersom det var Selma lørdag og Molly søndag, så jeg nogle forskellige ting.

En ting, jeg ikke fik testet med Selma, var signalfastheden under lokning af anden øvelse.
Jeg satte hende i gang med en "turn" med både godbid og håndtegn, og halvvejs gav jeg et sit-signal, hvilket hun gjorde, så lige dén er i hvert fald ret signalstærk.

På samme måde som dagen før, skulle jeg fortælle Johanna, hvilken adfærdskæde vi ville lave samt hvilke signaler, jeg har.
Jeg valgte vores start, som er: Neje - twist - bliv - twist - bliv - dæk - flat - sit - bamse, og umiddelbart mente jeg ikke, der var nogle visuelle signaler. Det var der heller ikke, hvorfor jeg blev sat til at teste den i en tunnel, bag et gardin og med en balje foran ansigtet. Baljen og dermed forvrængning af lyden var rigtig svær for Molly, mens de to andre var svære, men der kom hurtigt hul igennem.
Det giver supergod mening at få arbejdet på den slags, eftersom jeg er nede i brønden, når hun skal udføre den kæde.


Tunnellen, der var mit "skjul"

Gardinet, der var mit skjul
 

Mit bud på testen med baljen var, at Molly ville hoppe op på den, da Johanna satte den, og det havde jeg helt ret i. Absolut en forbedringsmulighed, men ikke overraskende, da vi ikke har trænet på det. En balje på gulvet har altid betydet hop op og lav elefant.

Det med at klikke for responsen for signalet, når det sættes på, og ikke selve øvelsen, fik jeg testet med Molly, da jeg valgte den baglæns kravle (crawl) som en af de øvelser, vi arbejdede med, da Johanna kom rundt. Eftersom den er ny og på ingen måde noget, der ligner signalfast, valgte jeg at gå tilbage og sætte signal på fra ny, hvilket vi skal arbejde videre med herhjemme.

Derudover kiggede vi på ryste på hovedet eller No-No-øvelsen, som jeg havde brug for hjælp til at få sat i gang. Det fik jeg, og vi fik lynhurtigt en fin adfærd frem.


Klar til at lære at ryste på hovedet



Den individuelle tid startede vi med at bruge på at tale om skilt til brønden og tekst til sækken, så der ikke er nogen tvivl om, hvad det er. Jeg fik nogle rigtig gode input, og her til morgen har jeg selv fundet på lidt mere, og efter at have talt med Liv om det til dagens træning, har jeg fundet endnu flere billeder og idéer, så jeg er ved at være klar med det materiale, jeg vil tage med på Summer Camp. Jeg regner med, at den endelige beslutning træffes til træningen om 2 uger, hvor jeg har mulighed for at samle al inspirationen sammen.
Derefter kiggede vi på de transporter, jeg manglede, retninger jeg skulle have styr på, placering af brønden, og jeg fik god inspiration til slutningen, som har drillet mig lidt. Meeeen det betyder så også, at jeg skal have lavet endnu en rekvisit...

Evaluering af mål siden sidst:

  • Cirkle om brønd, mig med ryggen til vendende mod dommere/publikum og give hånd til to skal være på plads til sidste træning. Vi er godt i gang, men det er noget sværere end forventet. Molly kan cirkle om brønden, hun kan også på afstand, og hun kan, når jeg har ryggen til og er tæt på, men så snart, jeg vender front mod andre, bliver det rigtig svært.
  • Ryste på hovedet skulle være igangsat. Det var den på den måde, at jeg havde lært Molly at dutte på en post-it lap, og resten klarede vi i går.
  • I springsekvensen skulle jeg have styr på retningerne, hvilket jeg ikke havde, da vi ikke har trænet det, da Molly ikke må springe p.t., og jeg havde brug for hjælp til den del, som også kom på plads i går.
  • Challenge skulle jeg overveje, hvordan skal udføres, og adfærd skulle være igangsæt - og der er både planlagt og igangsat.

Udover den planlægning og målsætning, jeg skal have på plads efter weekendens træninger, og planlægning af træningen med Liv i morgen, er forberedelserne til Summer Camp 2018 så småt gået i gang med pakkeliste, print af diverse make-up, kostumer, skilte mm, jeg skal have med, når vi skal kigge på programmer osv. Jeg glæder mig!!!

Kommentarer

Populære opslag