En uventet fridag

Træningskonkurrence i Helles hal i Niløse var egentlig planen i dag, men da Thomas havde brug for bilen til at køre klinker ned til mine forældre, droppede jeg den plan og tog i stedet med for at lave trappetræning, mens han bar klinkerne op.

Tøserne var megaseje! Det var svært, men de kom begge op og ned adskillige gange, og jeg fik belønnet en masse for det.
Da vi var færdige, lavede jeg et enkelt lille, nemt søg til dem for at teste, om de lyttede og kunne abstrahere fra trapperne, og dét kunne de!!





Da vi kom hjem, benyttede jeg mig af, at jeg havde fået en uventet fridag, så den stod på afslapning og Netflix - 2 afsnit Outlander blev det til, inden Camille og jeg kørte ud på internatet i Rødovre og afleverede lidt nytårsguf til alle hundene derude.

Jeg fik sat nogle Nose Worksøg op, da jeg kom hjem, men fik først taget dem med tøserne, da det begyndte at blive mørkt OG regne... Inden jeg var færdig med Selma, væltede det ned, men det er selvfølgelig også god træning at få trænet i al slags vejr.

Alle søg var i dag med lavendel og ligesom forleden dag med hver deres lille tema:


Tærskelsøg




Både Molly og Selma tog tærskelsøget spot on - ikke så meget pjat der!


Trappesøg/miljøtræning

Trappesøg/miljøtræning




Trappesøget var jeg meget i tvivl om, hvorvidt de ville tage, og jeg ville have accepteret en markering nedad, hvis de var blevet stående længere oppe, men de var begge topseje og tog det SÅ smukt!

Jordsøg

Jordsøg


Jordsøget lavede jeg for at teste, om de tog det, eller om de ville søge på genstande i nærheden, men de tog det begge to uden at gå på genstande.


Køretøjssøg

Køretøjssøg


Køretøjssøg



I dag tog Selma køretøjssøget rigtig pænt fra start og krævede ingen omstarter. Hun havde lidt svært ved kilden i fælgen og startede med at markere i hullet ovenover, men ved at vente på hende, gik hun en tak ned og markerede fuldstændig korrekt. Ellers kørte det for begge to med alle tre kilder.


Tærskelsøg




Tærskelsøg nummer 2 tog de også begge to rigtig flot - intet at bemærke.


Højt søg



Det høje søg var svært, men ikke umuligt, og de endte begge med at finde kilden og lave en rigtig pæn markering. Det er noget af det, vi skal have mere fokus på.


Højt søg


Det høje søg, hvor der ikke var noget at stå op ad, var noget sværere, og det er noget, vi skal have arbejdet mere med. De markerede begge opad, men jeg vil gerne gøre dem mere sikre i den slags høje søg.


Beholdersøg med forstyrrelsesduft/miljøtræning

Beholdersøg med forstyrrelsesduft/miljøtræning



Kun Selma tog beholdersøget på trappen, hvor der var alpaka som forstyrresesduft. Forstyrrelsen reagerede hun ikke det fjerneste på, den første beholder fandt hun flot, mens det var svært, da hun kom et stykke op ad trappen. Hun løste dog opgaven og fandt også den sidste.
Da det var lige svært nok, og Molly ikke havde fået noget beholdersøg, valgte jeg at lave endnu et, men som et helt almindeligt beholdersøg med to kilder og en forstyrrelse.


Beholdersøg med forstyrrelsesduft



Ingen af dem reagerede på forstyrrelsen, og begge gik i gang til at starte med, så det var en god afslutning på en super træning.

Liv og jeg har givet hinanden en Challenge - et trick, der skal indlæres i løbet af januar - og det fik jeg startet kort op på, inden maden og filmafslapning i sofaen.





Jeg glæder mig til endnu en "fridag" i morgen, og bliver den bare halvt så god som den i dag, så bliver den helt perfekt.

Kommentarer

Populære opslag