JULEAFSLUTNING BK9 & AHC 2018

I går blev årets Bluewyle K9 og Aktivt Hundecenter juleafslutning afholdt - så snart datoen meldes ud, reserveres den og alt andet må vige, det er bare noget, man SKAL med til!!

Pga stort deltagerantal dømte jeg FP2, FP3 og titelprøven, inden jeg selv fik travlt i diverse ringe med hhv jule 6+ (mandagens udfordring til træning), FS1, HTM1 og 2 x rally begynder.

Jennifer og jeg lagde ud som første white dog, og jeg havde heldigvis ikke rigtig nået at blive nervøs for, hvordan Molly ville reagere i ringen, selvom jeg tidligere på dagen havde tænkt, at jeg håbede, hun ville være lige så glad, som hun var i træningen mandag aften.
Og dét var hun!!! Det gik fuldstændig fantastisk - jeg har ingen anelse om udførsel, timing, fortolkning eller noget andet, det eneste, jeg så, var en glad, logrende og ivrig Molly, der arbejdede superflot - så er alt andet fuldstændig ligegyldigt! ❤️

Så var det tid til et hurtigt skift til Alice kostumet, inden Selma og jeg skulle ind i FS1. Det var tilladt at belønne undervejs, men jeg har ingen lommer i kostumet og ville ikke have godbidderne i hænderne, og hvad gør man så? Så stopper man munden med frikadelletern i stedet... Jeg nåede dog aldrig at give Selma så meget som en eneste lillebitte bid, for hun var FLYVENDE, og det gik simpelthen så godt!!! Hun var på og megaskarp! 💜

Sidste tur i HTM-ringen var igen med Molly, denne gang i HTM1, og vores oplevelse i ringen med 6+ gjorde, at jeg var rimelig rolig, da vi gik ind. Molly var MEGASEJ, og jeg nød hvert sekund af det - så fedt!!!
Når man går ud med sådan en oplevelse, så er placeringer og point noget så ligegyldigt, for intet slår den følelse!!! ❤️

Derefter stod den på rally begynder for begge to - først Molly og derefter Selmas debut.

Molly havde en del twist i benene, så der var nogle skilte, vi måtte lave om, men ellers gik det rigtig fint - bortset fra at føreren overså et skilt... Så det blev til en IB.

Selma var jeg meget spændt på, da hun var meget frisk, og som tidligere nævnt er det ikke noget, vi har trænet før nogle dage op til, og lineføring er slet ikke noget, vi gør det i. MEN det gik megagodt, og hun var SÅ sej, men igen sprang føreren et skilt over, samme skilt.... 😅 Så det blev også til en IB, men hold da op en flot en af slagsen.

Så konklusionen er, at begge tøser var topseje, føreren skal lære at kigge ned på skiltene og ikke op, som hun ellers lærer i HTM og freestyle, og at vi havde det megasjovt!

Ved præmieoverrækkelsen viste det sig, at vores præstation i FS1 rakte til en 2.plads med 25,0 point og højst i udførsel, som målet er - den havde jeg ikke lige set komme, selvom jeg uden tvivl var superglad for det, Selma og jeg fik vist.




Vi kørte trætte men glade hjem efter en lang og helt fantastisk eftermiddag og aften.

Kommentarer

Populære opslag