Fantastisk træning, aflevering af opgave og en masse nyt at arbejde på

Fredag startede på uddannelse, som sluttede tidligere og derfor gav tid til en god tur med begge tøser, inden Molly og jeg tog i Undine for at træne med Liv og Anja.

Fokus på lektien til på mandag: At gå de første 40 sekunder af programmet, mens jeg husker at trække vejret og acceptere manglende præcision.

Her til morgen startede vi med rally hos Anja, Molly og jeg.
Dagens skilte var 3 sidestep til hhv højre og venstre, men eftersom vi endnu ikke har den højre position/fod, nøjedes vi med at træne de 3 sidesteps til højre. Jeg var usikker på, om Molly kunne håndtere, at jeg tog 3 reelle "staccato" skridt uden at gå ud af position, men det kunne hun sagtens.
Derudover trænede vi på skift bagved, som også er Livs og mit månedens rally-skilt. Igen er issuet, at vi ikke har højre positionen/fod på plads, men Anja kom med en god idé til, hvordan jeg kan træne det, indtil positionen er på plads.
Rundt ind mod fører, som var februars rally-skilt, arbejde vi også videre med, og jeg har fået idéer til, hvordan vi skal arbejde videre, for at få et godt flow i øvelsen. 




Næste hold var fri ved fod med Selma, og her var lektien fra sidst, at vi skulle begynde at bevæge os sidelæns. Jeg har dog ikke kunnet få det til at fungere, så vi har ladet den ligge.
Da vi trænede gik det imidlertid fint, og jeg kunne vise Anja, hvor vi var kommet til, få en status og en plan videre frem. Selma er ivrig, meget ivrig, og det er derfor planen, at vi skal af med godbidderne, inden vi begynder at bevæge os.
Som en del af den proces skal jeg starte med at bevæge hånden (uden godbidder) og belønne for, at Selma bevarer positionen, og herefter skal der bevægelse på. Målet er, at vi kan gå et skridt til siden næste gang.

Dagens sidste hold var fri ved fod med Molly, og inspireret af træningen i går, kiggede vi på at styrke Fu-positionen i bevægelse. Uforudsigelige belønninger, variation, og gå sidelæns uden godbidder, dog uden at gå på kompromis med præcisionen, er planen. På samme måde som med Selma skal jeg også begynde at bevæge hånden og belønne for at blive i positionen.
Derudover besluttede jeg selv, at vi skal i gang med fod positionen.

Egentlig havde jeg booket Undine, men jeg aflyste og tog i stedet hjem og fik skrevet min obligatoriske hjemmeopgave til mit studie færdig og fik uploadet den, så nu er den ude af verden, og det føles godt, selvom den godt kunne have været bedre.




Tøserne var også trætte, så det passede fint, og der blev i stedet tid til at få dem i bad.

I morgen står den på undervisning af NW kl.2 hold og rallykursus hos Johanna om aftenen - og i morgen er det Selmas tur.

Kommentarer

Populære opslag