Nose Work i MaxiZoo

Nose Work hos Anja var i går i MaxiZoo i Farum, og jeg er ret sikker på, at Selma var ret misundelig over, at det var Mollys hold, for det var nogle superfede søg!

Udover 3 søg hos Anja, 5 indendørs selvtræningssøg og 3 udendørs selvtræningssøg, var der setup med forstyrrelsesdufte.

Molly og jeg nåede at varme op med 2 udendørssøg og 2 indesøg, inden vi havde individuel tid hos Anja.
Vi startede med et søg med et ukendt antal kilder, hvor Anja heller ikke fortalte, om det var rigtigt eller forkert, så det var bare at stole på hunden og belønne for det, vi hver især fandt rigtigt at belønne for. Molly og jeg tog området rundt én gang, hun fandt 4 kilder, som jeg valgte at belønne for. Det viste sig at være korrekt, og jeg var egentlig heller ikke i tvivl. Hun havde fundet 4 ud af 5, og hun havde arbejdet virkelig, virkelig godt.
Næste søg var igen med et ukendt antal kilder, men her ville vi få et korrekt eller modsat. Da Molly var halvvejs i søget uden at finde noget, nåede jeg at undre mig over både manglende fund og adfærd, indtil det slog mig, at hun allerede der vidste, at det var et tomt søg! Da vi havde været området igennem en enkelt gang, meldte jeg færdig, og det var korrekt, at der ikke var nogle kilder - så fedt!
Vi nåede også det meste af det sidste søg, hvor der var 4 kilder. Her nåede Molly at finde 3, inden tiden var gået, så det var superfint. 

Da vi var færdige, arbejdede vi lidt med forstyrrelser, inden vi tog søget ved godbidsbaren, som jeg blev overrasket over, hvor godt og koncentreret hun klarede.
Forstyrrelserne var overhovedet ikke noget problem, så dem skal jeg uden tvivl have kastet mig noget mere ud i - også de noget sværere af slagsen. For bare at nævne nogle, præsenterede jeg hende for rottelort, te, bouillonterning, løbetid, havregryn og andre spændende ting, som hun fravalgte til fordel for lavendel!

Der var så mange fede søg, at Selma ikke nåede at få meget af selvtræningstiden, men hun nåede da både godbidsbaren, forstyrrelserne og 2 af udesøgene, før vi pakkede sammen og kørte hjem.





Træningen i går har fået mig til at blive opmærksom på, at vi skal arbejde mere på følgende:
  • Forstyrrelser
  • Høje søg
  • Søg i hjørnerne
Jeg glæder mig allerede til at træne videre!

Kommentarer

Populære opslag