Den fedeste HTM-træning længe

Studie, en spændende snak med Christina Ingerslev, og god tur med tøserne, lidt positionstræning med dem begge og endelig HTM/Freestyletræning med Molly hos Anja - så bliver en mandag bare ikke meget bedre!

I fællestiden lagde vi ud med at arbejde med præcision i positionerne, og det gjorde vi ved at bevæge os i forskellige mønstre, der havde fokus på de skarpe vendinger:

  • Firkant, ikke som vi plejer med frem, til højre, baglæns, til venstre, men i stedet frem, drej, frem, drej osv, så vi også fik fokuseret på de vendinger, hvor hunden er yderst.
  • Zig-zag mellem kegler, ikke slalom eller 8-taller, men igen med fokus på de skarpe vendinger.

De to øvelser skal uden tvivl lægges i nørdepilleriværktøjskassen, så der er flere forskellige ting at variere i mellem.

Samtidig skulle vi opstarte en position MOD hunden - jeg valgte heelpositionen af flere grunde: Den er stærkest, og det er den eneste retning, jeg mangler i den position.
Vi fik startet den op, og Molly responderende overraskende hurtigt - jeg skal uden tvivl arbejde videre med den retning!!

Motivation på den gode gamle måde med "Beat it" og styring af belønningerne brugte vi det sidste af fællestiden på, inden vi gik til den individuelle tid, hvor jeg var sidst på, og Molly havde derfor en god pause i bilen.

Min individuelle tid skulle i følge aftale fra sidste træning bruges på at gå de første 40 sekunder uden godbidder i hænderne. Fu positionen er ikke stærk nok, så jeg modificerede det til at gå de første 40 sekunder af programmet uden godbidder i venstre hånd, men med godbidder i højre hånd. Det blev uden spejlene, som jeg har fundet ud af, er en hæmsko for mig, når vi taler bevægelse, og det var ikke farligt, men føltes megafedt!!

Derefter gik vi i gang med at styrke Fu-positionen med to forskellige øvelser: Først ved at gå sidelæns med og uden godbidder i en god variation - som vi startede på i lørdags, og dernæst ved at gå i musetrappe, sidelæns uden godbidder, forlæns (Molly) med godbidder, sidelæns uden osv, hvor jeg selvfølgelig varierer antallet af skridt, frekvensen af godbidder osv. 

Da der var lidt ekstra tid tilbage, valgte jeg at bruge den på at få kigget på vores program og få det justeret til, så det passer til der, hvor vi er lige nu, sådan at jeg faktisk får trænet på det.

Det var en virkelig topfed og meget motiverende træning, hvor vi i dén grad fik flyttet os!




Lektien til næste træning: Vi skal gå HELE programmet uden godbidder i hænderne!

Kommentarer

Populære opslag