Rally og fri ved fod i det mest fantastiske vejr

Dagen kunne ganske enkelt ikke være startet bedre!!
Morgenlufteløbetur på vores favoritsted inden 3 timers træning hos Anja i det flotteste forårsvejr: Rally med Molly, fri ved fod med Selma og fri ved fod med Molly.

Vi lagde ud med rally, og indtil det blev vores tur til at gå bane hos Anja trænede vi på skift bagved, dagens skilt (se nedenfor) og et par af skiltene fra tidligere - Molly var knivskarp, og jeg kunne klappe mig selv på skulderen for at have rigtig god timning.


  

Da det blev vores tur, valgte jeg at bruge tiden på at gå bane, og det var nok den bedste bane, vi nogensinde har gået: Bortset fra enkelte steder, hvor jeg godt selv kunne mærke det, var timingen lige i skabet, Molly gik SÅ pænt, og det føltes fedt!

Fri ved fod med Selma blev også til selvtræning til at starte med - først legen, hvor vi går i en cirkel, kaster godbid ind i midten og lader hunden søge ind i position igen. Jeg fandt ud af, at Selma kommer absolut bedst ind, hvis jeg sænker farten og går sidelæns.
Derudover startede vi op på baglæns rundt om stok, hvilket vi aldrig har arbejdet med før, men vi fik fint hul på den, og den taler lige ind i det, der lidt er Selmas issue i indtagelse af heelpositionen: Hun mangler lige det sidste af bagparten.




Den individuelle tid brugte vi på at kigge på de ting, vi havde arbejdet med siden sidst: Ingen godbidder i hånden, bevæge hånden, ro i positionen og sidelæns bevægelse. Da jeg trænede i går, havde jeg lidt issues med noget af det, men de kom ikke frem i dag, så måske har jeg faktisk allerede fået rettet op på dem. Planen er nu at kvalitetssikre hovedpositionen endnu mere, at gå sidelæns og så småt begynde at gå rundt.

Fri ved fod med Molly startede ligeledes med de to inspirationsøvelser, og baglæns rundt om stok klarede hun, som om, hun aldrig har lavet andet - megasejt!!! 
Den individuelle tid brugte jeg til at kigge på det at flytte hånden, som med Selma, og som vi også startede op sidst, men derudover gik vi også videre med det, vi startede op til sidste mandagstræning: Kvalitetssikring af og at styrke Fupositionen. Jeg har gået musetrappe uden godbidder sidelæns og med godbidder baglæns (Molly forlæns).
Mht hånden i Heel så skal vi i gang med at gøre det i bevægelse også - uforudsigeligt naturligvis, og vi skal i gang med det samme i Fu. Musetrappen skal jeg gøre mere uforudsigelig og sværere, så der skal lidt overraskelser og skarpe vendinger ind nogle gange.

Endnu nogle skønne timer med rally og fri ved fod, som gav mig lyst til at komme til flere rallyprøver, træne mere HTM og bare nørde løs med begge dele... Den dag, der kommer 28 timer i døgnet, når jeg nok det hele. Eller også finder jeg bare på noget mere... 

Apropos mere så skal Selma og jeg i Lazi-hallen for at træne freestyle her til aften, og i morgen formiddag skal begge tøser med til træningskonkurrence samme sted, inden vi skal træne Nose Work med Lonni og Morgan - LIFE IS GOOD!

Kommentarer

Populære opslag