Nørdet Nose Work - what´s not to love?

Lonni og jeg havde i går en Nose Workaftale i MaxiZoo, hvor planen efter sidste træning var, at træne på trippelkombidufte for at se, om det var selve duften eller placeringen, der havde drillet alle 3 hunde der.

Lonni satte 2 indesøg op med hver 3 trippeldufte, 2 udesøg med hhv 1 og 2 eukalyptusdufte, og jeg satte 1 indesøg med 3 trippeldufte samt 1 indesøg med 3 anisdufte op.
Med en forventning om, at selve miljøet var svært, havde vi ikke lavet placeringerne så svære, hvilket viste sig at være et rigtig godt træk, for det viste sig, at det var trippelduftene, der var svære.
Alle 3 hunde havde svært ved at indkredse kilden - de arbejdede fint i færten, men de 3 forskellige dufte opfører sig meget forskelligt og gør det svært at indkredse, så det skal der afgjort arbejdes videre med.




Lidt overraskende viste aniskilderne sig også at være svære, da de kom en lille smule op i niveau. Igen arbejdede alle 3 hunde fint i færten, men den er tung og falder ned, så de havde svært ved at følge den opad - igen noget, der skal fokus på.




Eukalyptuskilderne udenfor var heldigvis noget nemmere for dem.





Et rigtig fint og udfordrende miljø, som jeg tænker, vi skal besøge igen ved lejlighed, dog tror jeg, vi skal arbejde med de svære kilder i lettere miljøer.

En ting er, at det er sjovt at træne Nose Work, men det bliver bare en tand sjovere, når den nørdede dimension kommer ind over, som den gør, når Lonni og jeg træner sammen -  what´s not to love?

Kommentarer

Populære opslag