HTM og Freestyle i nye rammer - Part II

I går var HTM og Freestyleaften, og jeg er stadig vild med de nye rammer - de kan altså noget, og så er det bare fedt at spare tiden, der bliver frigivet ved at have begge piger på samme hold.

Fællestiden gik med en superfed og interessant fortolkningsleg, hvor Anja spillede et stykke musik på 3 minutter. Vi skulle fortolke 1 minut hver, så i første runde startede Selma og jeg, derefter overtog Liv og Mango, og Lonni og Morgan sluttede. I næste runde var det Liv og Choice, Molly og jeg, og derefter Lonni og Morgan.
Vi skulle gøre os nogle tanker og starte op, den efterfølgende skulle gribe fortolkningen og fortsætte derfra - det var var virkelig interessant.

Resten af fællestiden gik med uforudsigelighed.

Efter sidste træning kom følgende opgave fra Anja:

"Skriv her i tråden jeres svar som I gav i går – eller hvis I er kommet i tanke om noget andet?
Herefter bedes I skrive hvordan I vil arbejde målrettet med dette i den næste måned – inden vi ses igen.
🌟 I skal tage stilling til hvordan I kan dyrke de stærke sider og tage næring fra dette og blive ENDNU stærkere?
🌟 I skal tage stilling til hvordan I kan arbejde med de svage sider… hvad skal der til for at I flytter jer? Udfordrer jer selv?
Hvad skal der helt lavpraktisk til for at I kan flytte jer og jeres hund?
Udover det bedes I skrive hvad I ellers har af delmål til næste træningsgang 💪🏻💪🏻💪🏻"

💖 MOLLY 💖
Styrke: Vi tør 💪
Svaghed: Jeg er bange for at ryge tilbage igen, I virkeligheden er jeg nok mest bange for at blive bange igen.
At vi tør vil jeg bruge til at vise os selv, at vi tør. Jeg vil give Molly lov til at vise, at hun kan, og jeg vil vise mig selv, at vi kan, for på den måde at få udryddet de gamle mønstre.
Jeg vil have slettet "Hvad nu hvis Molly bliver ked af det?" fra mit ordforråd og fra mine tanker - det GØR hun ikke, og hvis hun gør, er det pga noget helt særligt, som intet har med fortiden at gøre, og så er det ok!
Den helt store udfordring bliver 30/11, hvor vi går i ringen med 3 godbidder i lommen - JEG har brug for at få bevist overfor mig selv, at vi kan.
Derudover vil jeg gerne mindst 1 gang om måneden træne et nyt sted.
Andre delmål til næste gang: Vi har fået gang i bevægelse i Close og kan gå 1 meter sidelæns, og vi har opstartet ny position foran.

💜 SELMA 💜
Styrke: Vores glæde.
Svaghed: Når noget går galt, er der ikke langt til, at det hele er lige meget, og at vi alligevel aldrig kommer videre og stadig hænger fast i gamle mønstre.
Jeg vil bruge glæden, energien og gå-på-modet til at knokle på og til at skabe de fedeste træninger, som giver troen på, at det hele går op i en højere enhed og bliver megafedt. Den energi vil jeg gerne have kanaliseret ind i fokus og intensitet, som jeg tænker bliver fundamentet i vores konkurrencer, så jeg får brudt de gamle mønstre hos os begge to.
Jeg VED, vi kan ændre det og vende det, men jeg har også brug for at se det i praksis, så jeg også her kan få de gamle mønstre og tanker ud af hovedet.
Selma og jeg vil også have rigtig godt af at komme ud og træne forskellige steder, så hende vil jeg også gerne have med et nyt sted minimum 1 gang om måneden.
På lørdag kommer den første udfordring: Vi er meldt til dobbelt rallyprøve, og her har jeg besluttet at gå ind og træne! Vi går baglæns ind over start, som jeg tænker bliver min nye indgang i ringen. Herefter beder jeg hende lave nogle øvelser, evt skilte, afbrudt af fokus, inden vi afbryder og løber ud igen.
Plan for den uofficielle prøve d.30/11 lægger jeg først efter på lørdag.
Delmål til næste gang: Vi kan gå hele programmet - det første minut uden godbidder.
⋆⋆⋆⋆⋆⋆⋆⋆

Først Molly: 
30/11 gik vi ind som planlagt med 3 godbidder i lommen, og de blev ikke brugt i første runde - kæmpe sejr, selvom det var knapt så kønt.
Close og venstre positionerne arbejdede vi med hos Bianca, og der er vi kommet godt i gang, så vi har egentlig nået det, vi havde planlagt.

Nu skal vi så videre! Men hvad betyder videre? Vi startede med at kigge på præcisionen, men det viste sig i stedet, at der er mere brug for at kigge på at give Molly noget ansvar, for præcisionen har hun, og det kan vi altid kigge på senere eller selv, mens det der med at nurse og videregive ansvaret er lidt sværere at gøre selv.

Så Selma:
Vi skulle vise hele programmet - det første minut uden godbidder. Det gjorde vi, bortset fra at vi viste det hele uden godbidder... 
Programmet begynder at tage form, og jeg har nogle ting, der skal til at fokus på nu: Skarpheden, overgangene og derefter mine bevægelser. Vi skal have fokus på uforudsigelige belønninger og fokuspunkter i programmet, og det er en af de ting, jeg skal have hjælp til, da det er svært at styre alene. Men det er der jo heldigvis råd for.
Derudover skal der igen-igen ændres i vores musik, da der skal mere længde på i en af sekvenserne.

I morgen er det Camilles fødselsdag, og den skal fejres med en fridag og træning med Liv, inden den står på fødselsdag.

Kommentarer

Populære opslag