Rally på hovedet og en tur i hundeskoven

Dagen i dag startede i Undine sammen med Liv og krøllerne - god træning, godt selskab som altid, men en af de vigtigste ting: Molly og jeg fik knækket en nød, eller to, som vi har kæmpet med, siden vi startede op med indtagelse og bevægelse i closepositionen hos Bianca for 1½ måned siden!!! Endelig kan Molly indtage positionen, og endelig kom der hul på den sidelæns bevægelse - uden at måsen smækkede ud! STOR DAG!




Eftersom vi skal til rallyprøve d.31/12 fokuserede Selma og jeg primært på følge og på en lidt alternativ form for rally - holdere med skilte på hovedet eller helt uden skilte. Det var nemlig ikke skiltene, vi skulle træne - dem kan hun godt - det var følget mellem skiltene, i dette tilfælde bare skilteholderne.




Det gik superfint og langt over forventning, men det var også i kendte omgivelser og uden nogle former for ydre stress fra hverken mig, andre hunde eller fremmed hal.
Hvad vi gør på tirsdag, har jeg endnu ikke besluttet... Måske træningen i morgen i Ringsted kommer til at afgøre det?

Da vi kom hjem tog vi op til hundeskoven i Kokkedal, som jeg havde lejet i 1 time - en god, lettere mudret tur, hvor tøserne fik løbet godt igennem. Jeg har booket den igen d.1/1 om formiddagen.




Stedet er noget mindre end forventet, så det er ikke noget, jeg kommer til at bruge meget, men lige i disse dage, er det rart med et sted, der er indhegnet.

Challengen fik vi kigget på igen, da pigerne havde fået en lur, og i dag var det ikke tilfælde: Det er begyndt at ske noget i forhold til forståelse af opgaven.

En smule frivillig håndtering blev det også til inkl klipning af en enkelt af Mollys kløer - jeps, det ER en stor dag 😆


Kommentarer

Populære opslag