Mere Nose Work, mere afslapning

I dag stod den på julefrokost hos svigerforældrene, så inden da skulle tøserne aktiveres... Nose Work eller Match to Sample eller begge dele? Jeg havde ikke besluttet mig, men endte med at sætte nogle søg op udenfor, inden jeg kørte en tur med Molly og Selma, så de kunne få løbet og strukket lidt ud - det fik de i dén grad, og tiden skred, så da vi kom hjem, nåede vi kun at tage søgene inden afgang.

Søgene gik fint, men var sværere end forventet:

Eukalyptus i spidsen af det nu aflagte juletræ gav ingen problemer, mens både Molly og Selma havde færten men havde svært ved at lokalisere lavendlen midt inde i træet, hvilket fik mig på tanken om at træne forstyrrelser senere... 




I skuret under terrassen havde jeg sat 3 kilder - alle eukalyptus - og de var noget sværere end forventet: Kulde, træk (3 sider og loft med huuller/riller mellem brædderne) og utilgængelige kilder gjorde det svært. Den første, der var et - tilgængeligt - tærskelsøg placeret til højre, var ikke svært i sig selv, men udelukkende pga begge pigers foretrukne måde at bevæge sig på.




De næste to var som sagt svære, men både Molly og Selma løste dem, selvom det tog noget tid.






Planen var, efter julefrokosten, at træne både forstyrrelsesdufte og Match to Sample, men eftersom pigerne lå og slappede af, gik tiden med andet, og da jeg først startede på projekt forstyrrelsesdufte, greb det om sig og tog tid, så Match to Sample må vente til i morgen eller lørdag.

Vi tog hjulet i brug, og vi havde gang i rigtig mange forskellige forstyrrelsesdufte lige fra hund, gåselort, selvdød fugl, kakao, kaninfod over til hestelort, tomme beholdere, appelsinolie mm. Målduften var anis.
Fælles var, at både Molly og Selma var ret seje til det, men jeg kan godt se, at Selma har arbejdet mest med forstyrrelser. 





Heldigvis reagerede Molly på en af duftene (appelsin), så jeg "fik lov" at arbejde videre med den og begynde en udsletning. Jeg er spændt på, hvordan hun reagerer på den næste gang...

Resten af aftenen er gået med at se serien "A Christmas Carol" og ren afslapning, inden i morgen igen står på en blanding af træning, hygge og afslapning: Først træning med Liv og Krøllerne, så i biografen med Camille for at se "Knives out", og måske Match to Sample senere - måske ikke...

Kommentarer

Populære opslag