Treat with love - med variation

Forleden dag kom posten med økologisk og kornfri hundepaté med hhv lever og kylling fra Best Friend.
Molly og Selma var ikke helt tilfredse med, at de ikke fik lov at smage med det samme, men jeg er ret sikker på, de alligevel endte med at synes, det var ventetiden værd, da de endelig fik lov.


Må vi ikke snart smage??


Patéen med kylling skar jeg op, og halvdelen af den tog jeg med på hhv tur og til træning med Selma.
Heldigvis var patéen hverken så blød og "blævret", som jeg havde troet, og ej heller så ildelugtende, som den slags kan være - både duft og konsistens var faktisk helt ok.


Best Friend kornfri paté med kylling som belønning til indkald


 De små bidder fungerede rigtig godt som indkaldsgodbidder, og Selma var svært tilfreds! 


Best Friend kornfri paté med kylling som udlagt belønning


De stykker, jeg ikke brugte til at belønne indkald på gåturen med, blev brugt som udlagte belønninger til træning
Et lille stykke paté med kylling i skålen fungerede super som udlagt belønning til både træning af stopfløjt og dirigering, så det er bestemt ikke sidste gang, vi gør det.


Best Friend kornfri paté med kylling som et supplement til varieret kost - og en lækker lille prik over i´et


Molly skulle ikke snydes, og hun fik selvfølgelig også sin del af kyllingepatéen. 
Den fik hun som en del af et lidt mere spændende og varieret måltid end "bare" tørfoderet. Langt de fleste dage, får Molly og Selma bare deres tørfoder med en klat kokosolie, mens jeg andre dage supplerer med lidt lækkert i form æggeblomme, æggehvide, kødsaft eller som her grøntsager og et stykke paté eller vådefoder.
Jeg er sikker på, Molly mener, alle måltider bør være som dette!

Efter lidt nose work-træning hjemme i stuen i går, fik hundepigerne et lille mellemmåltid, inden jeg selv tog af sted for at undervise i nose work - jeg havde blandet patéen med kogte gulerødder, og det havde jeg fyldt i deres Kong Wish Bones. Stor begejstring!


Mmmm, Kong fyldt med Best Friend paté blandet med kogte gulerødder 


Det sidste af patéen skar jeg op i tern, som jeg tørrede i ovnen ved 150 grader i 30 minutter. Det kom der nogle lækre godbidder ud af, som nu står på køl og er lige til at putte i lommen på eftermiddagens luftetur.


Best Friend paté ståret i tern og tørret i oven


Både Molly, Selma og jeg er fans af Best Friends økologiske og kornfri patéer - Molly og Selma selvsagt pga smagen, mens jeg er begejstret for konsistensen, der gør den nem at håndtere, duften (eller måske rettere manglen på lugt) og de mange anvendelsesmuligheder.
Jeg har ikke prøvet det i denne omgang, men jeg kunne også sagtens forestille mig at tage patéen med som belønning efter endt sporarbejde, hvor jeg ellers ofte belønner med kattemad, som er et stort hit.

Kommentarer

Populære opslag