Mere end én debut

Forberedelserne til lørdagens HTM-konkurrence i Hangar 17 startede for længe siden, da det første katalog kom.
Eftersom jeg både skulle debutere i FS2 med Molly og som HTM-dommerføl, var der nok at holde øje med i programmet, som blev læst nøje igennem og highlightet en masse steder.

Nå ja, og der blev da også bestilt en BroBizz i erkendelse af, at det ikke er sidste gang, jeg kommer til at krydse broen i "hunde-øjemed"


Here we come, Fyn og Jylland


Eftersom jeg kunne se frem til en tætpakket dag i Hangaren, og ikke bare som deltager, begyndte jeg at lave min mentale huskeliste i rigtig god tid, og jeg begyndte da også allerede så småt at pakke i mandags - jeg ville bare ikke glemme noget!


Rekvisitter og tøj var klar torsdag aften


Lørdag morgen ringede alarmen tidligt, meget tidligt! Kl.5.15 stod jeg op, og kl.6.15 kørte Molly og jeg mod Rønde - en lang tur, men den skulle vise sig at være det hele værd.


Med kaffe og cola som co-drivers


Jeg startede dagen som dommerføl sammen med Helle Larssen, hvor vi dømte FS3.
En meget spændende klasse at dømme, og selvom Helle og jeg var ret enige om pointgivningen, kunne jeg godt mærke, at jeg lige skulle tune mig ind på, hvad der forventes i den klasse, men det gik nu heldigvis hurtigt.
Jeg skulle lige ind i det, lige finde ud af, hvad man skriver hvor, hvad der er vigtigt at notere (min egen hjemmelavede seddel fungerer heldigvis til formålet!), og hvad jeg rent praktisk skulle bruge, men derefter synes jeg egentlig, det gik rigtig fint, og det var uden tvivl en god oplevelse.
Efter jeg selv havde været oppe i FS2, tog jeg en tur mere - denne gang i klasserne HTM3, 6+, sandkasse og træningsklasse sammen med Sonja Ordell Johannessen. Sonja sad for sig selv sammen med de dommerføl, der havde lyst til at dømme mere, og her havde vi god tid til at diskutere vores point og bedømmelser.
Umiddelbart synes jeg, det var en god kombination både at prøve at dømme "rigtigt" under samme tidspres og på lige fod med de andre dommere (selvom vores bedømmelser naturligvis ikke talte med i den samlede bedømmelse) og at dømme og efterfølgende diskutere og argumentere i en gruppe. Begge dele var utroligt lærerige på hver sin måde. 


Klar, parat, bedøm!


Jeg var utrolig spændt på min egen performance, da det både var debut i FS2, debut med nyt program og første gang i hangaren.

Under opvarmningen kørte det hele på skinner! Molly kunne alle sine øvelser, og hun var bare på - vildt godt drive og god energi. Da vi kom ind, havde hun glemt det hele, og jeg syntes ærlig talt ikke, det gik ret godt... Bevares, der var da gode momenter, men der var godt nok også mange kiksere.

Efter at have fået lektier for af Anja dagen efter en træning, skrev jeg d.7.marts mit mål i dette blogindlæg:

Målet er at have en fest, debutere med, bestå OG få Q-point i FS2 d.1.april 2017 - Aim for the stars! ✰✰✰✰✰ BUM!

En evaluering af, hvorvidt vi nåede målet, var på sin plads...

Have en fest: ✔
Debutere: ✔
Bestå: Tjoh, det mente jeg nok
Få Q-point: Joooh, men næppe mere end 2-3 stykker (vi var 4 i klassen)

Da vi nåede til præmieoverrækkelsen, og der blev sagt, at kun en havde bestået klassen, vinkede jeg mentalt farvel til både bestået og Q-point, og jeg var helt sikker på, det ikke var mig!
Min overraskelse var stor, da det viste sig, at vi vandt med 25,3 point, altså 1.præmie og 5 Q-point - wauw, det var vildt og meget uventet!
Så mine mål blev da i den grad indfriet ✔✔✔✔


💗💗💗


Camilla optog vores program på video, hvilket jeg er utrolig glad for, for det så slet ikke så slemt ud, som jeg selv havde følelsen af - bevares, der er da nogle kiksere, men der er bestemt også en masse gode momenter (bøtten blev vendt på hovedet efter at have set videoen)

Det var en utrolig lang, lærerig og hyggelig dag i Hangar 17 - tak til arrangører, sponsorer, dommere, hjælpere, med-dommerføl, med-deltagere m.fl for en dejlig dag.
Men jeg var nu mere end træt, da vi trillede ind i indkørslen herhjemme kl.23.


Tak for indsatsen til dommerføl-gave



Kommentarer

Populære opslag