Påskesøg på Tuse Næs

Påskens og dermed feriens sidste dag... Jeg har langt fra nået alt det, jeg havde planlagt i ferien, jeg er træt og trænger til ferie, men vi har fået trænet en masse og oplevet en masse, så jeg ville ikke gøre det om.


Sødeste sortlinger


Efter morgenens luftetur kørte Landroveren med begge hunde bagi (og mig foran) mod Næsset, hvor den stod på påskesøg, sammen med en masse andre nose workentusiaster, arrangeret af Anne Larsen.
Der var to konkurrencer og en hel masse søg, man kunne tage på egen hånd.
Der var holdstafet hvor vi i hold af tre skulle finde seks skjulte kilder i et område med graner - det var svært, men både Molly og Selma arbejdede supergodt og koncentreret på trods af de store forstyrrelser, der var, og de fandt begge deres dufte.
Derudover var der et indendørs nissesøg, hvor fører først skulle lokalisere lavendelduften på nissen, og derefter skulle hunden sættes på - heldigvis var både Molly, Selma og jeg enige om, hvilken nisse kilden var placeret på.
Jeg er glad for, at jeg havde begge hunde med, da jeg ellers aldrig var kommet igennem alle søgene, for der var utrolig mange, og de var gemt på virkelig sjove og anderledes måder.


Foto: Anne Larsen


Selskabet og hyggen var helt i top, og på trods af massiv regn hele vejen til Tuse Næs, var vejret med os. Regnen stoppede i det øjeblik, arrangementet startede - hvor heldig kan man være? Et virkelig flot og veltilrettelagt arrangement, som vi meget gerne deltager i en anden gang.


Nose worklingerne med deres påskeæg i form af sponsorgave og lidt nose workgear

Kommentarer

Populære opslag