Spor, tricks og HTM

Lørdagen startede med en god løbetur - ikke på vores vanlige sted, da vi passer lidt på her i ynglesæsonen, men på en stor fodboldbane - inden turen gik mod Gadstrup og undervisning af 3 timers holdet i DRK Midtsjælland.


Foråret pibler frem


Efter et par hyggelige timer vendte vi snuderne mod Ballerup, hvor vi lagde ud med en times tricks med Selma.
Her påbegyndte vi de to fællesøvelser: Bamse og at fastholde hovedet i en spand i 10 sekunder. Begge dele gik langt over forventning, og jeg vil uden tvivl træne videre på dem, men i stedet brugte jeg også en del af tiden på at træne spring, da Selma endnu ikke havde lært det, og det skal bruges i færdighedsprøve 1, som vi har tilmeldt os 22.april på Garbogaard.

Efterfølgende stod den på en times HTM med Molly. Her startede vi med en fællesøvelse, hvor vi skiftevis skulle belønne hunden for fokus, når vi blev bedt om at stoppe op midt i vores program, og skiftevis ikke belønne men "bare" holde hundens fokus. Jeg havde troet, det ville være meget sværere, men min tvivl blev gjort til skamme, og Molly holdt fokus så fint - belønning eller ej.
Formålet med den øvelse var netop at se, om hunden stiller sig op, holder fokus og er klar til at modtage næste besked, hvis vi midt i det hele er nødt til at holde et splitøjebliks pause.
Min individuelle tid brugte jeg på at tale med Anja om vores debut, om hvordan det gik, hvad der gik knapt så godt, hvordan jeg reagerede og lægge en plan for at styrke passagen, hvor Molly twister fra skorsten, løber hen til mig og ind i Gøg og Gokke-slalommen.
Derudover fik Liv og jeg trænet forstyrrelser sammen - virkelig fedt og utrolig givtigt at have muligheden for at træne sammen på den måde. Både Mango og Molly var fantastiske, og der er ingen tvivl om, at de ved, hvad legen går ud på, og at de er meget bevidste i deres fravalg at forstyrrelsen - topfedt!!



Kommentarer

Populære opslag