Neewa løbesele

Molly og jeg tester i øjeblikket en Neewa løbesele fra Qimmiq.dk, og efter lidt justeren frem og tilbage, er vi blevet rigtig glade for den.
Den kan nemlig justeres ved både hals og bryst, hvilket gør, at den passer til mange forskellige hunde, men også at den sidder godt på hunden, selvom den - som Molly - er både lang og smal. Til at starte med, syntes jeg, frontpladen sad for langt oppe, og jeg var bange for, at den pressede på struben eller luftrøret, men det er ikke tilfældet, og efter den er blevet justeret rigtigt, sidder den superfint på hende.






Selen er polstret de steder, der er under størst pres, når hunden lægger sig i selen, og netop derfor har jeg valgt at bruge den til nose work, hvor der er et vist træk på, da Molly er ivrig og gerne vil frem og i gang med opgaven. Og da trykket ligger på brystbenet, behøver jeg ikke være nervøs for, om luftvejene lukkes af.


Foto: Anne Larsen


Neewa løbeselen er utrolig let og fremstillet af åndbare, ikke-allergifremmende materialer, og så findes den i i fire lækre, klare farver: Blå, rød, gul og pink.
Min eneste anke er finishen, som jeg synes, halter lidt - syninger, afslutninger og kanter kunne godt have været lidt mere lækre.

Kommentarer

Populære opslag