Sportræning del 1 - træning 1 (version 2)

Jeg lavede min træningsplan om for et stykke tid siden, og nu er det så blevet tid til at træne efter den. Problemet er bare, at det ikke lige lykkedes mig at lægge sporet efter nedenstående kriterier, da jeg lagde det i går...


Uge 1-3 (8/5-28/5):
  • Tempo vha korte ligeud spor
  • Sporfasthed vha korte ligeud spor
  • Sideløbende markeringer

Nå, men vejret var dejligt, himlen var blå, og jeg mødte en ræv, så alt var godt under gårsdagens sporlægning!

Sporet var 23 timer gammelt, knapt 1.000 meter langt, lagt på dåklove, der var brugt 60 ml schweiss (på anskudssted, markeringer og sporslut - intet på klovene undervejs på sporet).
Der var noget vind, høj sol og 18 grader.

  • Tempo vha korte ligeud spor: Ja, det er med korte ligeud spor gik ikke så godt, MEN det lykkedes alligevel at holde tempoet nede. Jeg holdt igen, så Selma fik ikke lov at løbe af sted. Undervejs på sporet kunne jeg godt mærke, at hun begynde at blive træt, hvilket kunne mærkes på tempoet - de sidste par hundrede meter kunne jeg holde linen med én hånd!
     
  • Sporfasthed vha korte ligeud spor: Samme som ovenfor... Jeg holdt Selma i ret kort rem i dag, så hun fik ikke lov at gå mange meter fra, og begyndte hun at løbe rundt, satte vi os ned og holdt pause - det havde en god effekt i dag.
     
  • Sideløbende markeringer: Jeg havde lavet 3 markeringer frem mod sporstart for at få trænet markeringerne, og jublen ville næsten ingen ende tage, da Selma markerede 2 ud af 3! Undervejs på sporet sprang Selma de fleste over, men enkelte af dem blev markeret - stor fremgang!!
     
  • Generelt: Om det var varmen, løbetiden eller en kombi, ved jeg ikke, men Selma blev træt undervejs på sporet i dag. Hun begyndte at halse og gik væsentligt langsommere, men på intet tidspunkt holdt hun op med at arbejde, så det var egentlig ikke så skidt.


Dagens spor

Stolt og træt Selma ved skindet og sporslut


En dejlig dag på sporet - jeg håber, vi snart er tilbage i den gode, gamle form.

Kommentarer

Populære opslag