We did GOOD!

Molly og jeg har været til uofficiel nose workkonkurrence arrangeret af Meretes Hundeskole til fordel for Hundesport mod cancer - tak til Merete Marx Stenaae og Johanna Allanach for et veltilrettelagt arrangement.

Mit mål for dagen var at få alle fire søg og max 3 fejl, dvs svarende til en bestået NW1, og ikke mindst en god oplevelse med Molly. Det var rart at få muligheden for at få testet formen af, eftersom jeg ikke rigtig vidste, hvor hun var i forhold til evt deltagelse i officiel NW1 - det skulle vise sig, at hun er klar!

Vi lagde ud med beholdersøg og derefter indendørssøg.
Der var ikke så meget at komme efter: Molly tog først den ene række med beholdere, gik videre til næste række, og der kom en fin og tydelig markering - FUNDET!
Ved indendørssøget gik hun direkte mod kilden, og også her kom der en fin og tydelig markering, der ikke var til at tage fejl af.

Efter de to søg fik hun pause i bilen, indtil hold A og B byttede søgeområder, og den stod på udendørssøj og køretøjssøg.
Ved udendørssøget gik Molly udenfor området et par gange, men hun kunne fint kaldes tilbage, så intet problem, men det kostede selvfølgelig tid. Igen tydelig markering, der ikke var til at tage fejl af.
Køretøjssøget bestod af en personbil og en trailer. Startlinjen var ved forenden af personbilen, og traileren stod bag den. Molly styrtede af sted - hun gik venstre om, snusede hurtigt til langsiden, inden hun meget målrettet styrede ned mod "armen" på traileren, hvor hun smækkede snuden i om markerede.

Stolt og tilfreds fører satte hunden tilbage i bilen - de 100 point og 0 fejl var hjemme!

Stor var min overraskelse dog, da det først viste sig, at Molly havde hurtigste tid og dermed blev nr. 1 først i køretøjssøget og dernæst i beholdersøget - wauw, sejeste Turbotøs! Endnu større var min overraskelse dog, da det viste sig, at de 100 point, 0 fejl og en samlet tid på 50, 37 sekunder rakte til en samlet 1.plads - dét havde jeg ikke set komme!

Molly ER klar til NW1 - nu tror jeg på det!


Sejeste Turbotøs med alle hendes rosetter og fine præmier

Orange bånd: Bestået
Rød rosette: Samlet vinder
Orange rosette: Vinder af køretøjssøg
Grøn rosette: Vinder af beholdersøg

Rosetter, bånd, foder, godbidder, legetøj, håndklæder og vogn - sikke en høst!


Kommentarer

Populære opslag