Alt det, der giver livet værdi - mere af det, tak!

Tirsdag aften mødtes tøserne og jeg med med Lonni og Morgan til træning i Undinehallen.

Med Selma trænede jeg frontposition, follow og dæk, herunder bliv i dæk med forstyrrelser, da Selma ofte bryder den position i programmet. Derudover fik vi trænet starten med musik et par gange.

Molly fik jeg trænet positioner med, og jeg fik testet, hvor vi er henne i forhold til mandagens mål om at kunne gå 2 meter i de forskellige retninger - det så rigtig fornuftigt ud.




Derudover fik jeg selv kigget videre på den challenge, vi har fået af Anja til på mandag - dog gjorde jeg det uden Molly, da jeg ikke havde det på plads, men umiddelbart endte med at få det.

Megahyggelig træningsaften med Lonni - flere af dem, tak!

I går, onsdag, havde jeg en feriedag, der startede med eftersyn hos tandlægen - så var det ligesom overstået.
Blomster til min mor og far, der havde bryllupsdag, blev købt på vej hjem efter tøserne, der skulle med ned og overraske dem med uanmeldt besøg og besigtigelse af deres nye lejlighed 





Eftersom mine forældres nye lejlighed ligger på 4.sal, var der mulighed for trappetræning, og tøserne var megaseje!!! Først var vi bare ude på reposen, hvor de blev belønnet for at kigge udover trinene, og at sætte forpoterne et enkelt trin ned. Derefter gik vi ind igen og holdt pause. På vej hjem tog jeg dem én ad gangen, og det endte med, at vi gik hele vejen ned. De syntes uden tvivl, at det var svært, men de klarede det, hvilket bare bekræfter mig i, at vi nok skal komme i mål en dag.

Vi kørte direkte videre, og eftermiddagen blev spenderet med træning med de bedste sortlinger i Undinehallen 💜💖

De var trætte efter formiddagen, så vi tog den med ro, og jeg lagde ud med igen at arbejde alene med challengen fra Anja. Jeg fik bekræftet, at det er det rigtige program, jeg har fået lavet til den musik, og jeg begynder at glæde mig til at vise det.
Derefter arbejdede Molly og jeg lidt med positioner, inden det var Selmas tur.

Med Selma arbejdede jeg på signalstyring med nøglen, og det gik egentlig rigtig fint - faktisk noget bedre end forventet.
Inden hun blev sat til pause, tilbød hun selv noget nyt med nøglen, som jeg uden tvivl bliver nødt til at videreudvikle og tage med i FS2-programmet:




Molly kom på igen, og vi arbejdede på challengen fra Anja - ikke overbevisende, fordi det stadig er for svært for Molly, men med godbidder går det for den ene gang.
Molly og jeg arbejdede med fokus, endnu en challenge, dog fra Johanna denne gang - det er ikke noget, vi har gjort meget ved, men det går bestemt fremad.

Selma og jeg arbejdede også på samme opgave, inden de begge blev sat på pause, mens jeg satte et beholdersøg op.




Vi lavede et enkelt beholdersøg (2 x lavendel og 1 x kat) Det var jo onsdag, og vi holder pause hos Lonni i øjeblikket!!

Mit mål var:
1) at starte dem direkte på forstyrrelsesduften for at se, hvad de sagde til den og
2) at se, hvordan de ville gribe beholderne an, hvis jeg udelukkende bestemte indgangen, som var 1,5-2 meter før første beholder.

Der var ingen reaktion på katten og de var begge to temmelig systematiske helt af sig selv  (og ingen moslen med kasserne!!)


Selmas rute

Mollys rute


Se, dét var en rigtig feriedag! Flere af dem, tak 🙏❤️❤️

Kommentarer

Populære opslag