Træning med fart, glæde, intensitet og attitude - forstyrrelser og motivation rocks!

Efter en hel dag med undervisning i Nose Work og schweissspor i regn, slud og ganske tæt på frysepunktet, var jeg både træt og kold, da jeg lige var hjemme for at vende, hente tøserne og drikke en kop kaffe, i 45 minutter.
Lysten til at tage af sted til Undinehallen, hvor vi havde en aftale med Liv og krøllerne kunne ligge på et meget lille sted, men heldigvis havde vi en aftale, så vi tog af sted, og dét fortrød jeg ikke ét sekund!

Udover at få vendt og koordineret diverse trænings- og holdplaner for foråret 2019, havde vi simpelthen den fedeste træning!!!
Vi havde fuld fokus på forstyrrelser og motivation, og alle 5 hunde var både topseje, topmotiverede og topglade ❤️

Udover forstyrrelser i follow med Selma, fik vi kigget videre på de tre nye små serier af tricks, der skal danne rammen for udvidelsen til FS2 - både på idéplan og rent træningsmæssigt.
Det begynder uden tvivl at tage form, og det, der før virkede lidt uoverskueligt, er jeg nu sikker på, nok skal falde på plads snart. Eller i hvert fald så meget, at vi kan få nok skelet på, så vi kan gå i gang med at træne på det.

Molly sprudlede af energi, og jeg blev enig med mig selv om, at vi skulle lave noget med tempo og intensitet, så vi lagde ud med en omvendt Biancacirkel, hvor Molly skulle indtage position under gang eller løb, mens Liv forstyrrede hende, hvilket overhovedet ikke var muligt.
Derefter lavede vi forstyrrelser, mens Molly skulle indtage position, mens jeg stod stille, og jo mere Liv forstyrrede, desto mere intens og hurtig blev hun - det var SÅ fedt!!!

Det var virkelig den fedeste træning, vi har haft længe!!! Det hjælper også på det, at Selma åbenbart er blevet sig selv igen efter næsten 3 måneders påvirkning af først løbetid og derefter falsk drægtighed - det 6.gear og appetitten er tilbage! ❤️ LOVE IT!!!!



Kommentarer

Populære opslag