Når det er nødvendigt at revurdere

Mange tanker har kørt siden i lørdags, hvor vi var til konkurrence i Border Collieklubben - ikke dårlige tanker, ingen skuffelse, ingen ked af det-hed eller irritation, men blot en erkendelse af, at Molly synes, det er sk*desvært at være i ringen!
At konkurrere er for vores skyld, ikke hundenes, så vi skylder dem, at de kan håndtere situationen, ellers er det ikke fair! Og Molly håndterede det ikke ret godt i lørdags, hvilket satte en masse tanker i gang, for noget skal der ske... Er jeg fair? Kommer hun nogensinde til at kunne håndtere det igen? Skal jeg trække hende fra HTM-konkurrencer? Det sidste i verden, jeg ønsker, er, at være egoistisk og overskride Mollys grænser, fordi JEG synes, det er fedt at konkurrere!

En masse skriven og snakken frem og tilbage med en masse dejlige mennesker, der kender både Molly og mig rigtig godt, har hjulpen processen på vej, og som det ser ud nu, lægger vi freestylen på hylden (i hvert fald for nu), lægger en plan for, hvordan Mollys forventning til at gå i ringen bliver vendt, og derefter koncentrerer vi os om HTM1 - når vi er klar!

For omkring 1 måned siden satte vi i træningen hos Anja mål og lagde planer for resten af 2018, og dem har jeg nu ændret på:


Overordnet mål: Blive klar til HTM1 Vende Mollys forventning om, at det bliver svært, når vi går i ringen, og at træffe en beslutning om hvilken vej vi skal i 2019

Mål til:

🌺 15/10-2018: Molly og jeg kan gå 2 "perfekte" meter i Kung (P1) frem, til højre, bagud og i Fu (P3) frem
🌺 Der har sneget sig endnu et mål ind til d.24/10:
🍀 Vi kan gå et 8-tal sidelæns
🍀 Jeg skal turde at turde
🍀 Vi kan gå fremad i det bløde underlags længde
🌺 12/11-2018: Der er kommet flow og præcision nok i vores positioner til, at udførslen i HTM1 til konkurrencen i HHK ligger som den højeste kategori (målt som et gennemsnit af de tre dommersedler) Jeg har været i ringen med Molly til HHKs konkurrence d.10/11, og er klar til at evaluere, lægge nye planer og sætte nye mål for at ”komme tilbage”
🌺 17/12-2018: Jeg har en plan for juleafslutningen, og jeg er klar til at træffe en beslutning og lægge planer for 2019 - der bliver sandsynligvis kun 1 konkurrence at måle på, da jeg ikke forventer at stille på Garbogaard med Molly (eller måske er jeg klar til at prøve igen - det er jeg dog ikke klar til at sætte mål omkring endnu), så det bliver et lidt fluffy kriterie, der ikke er ret målbart, men mere følbart

Nogle gange må man stoppe op og revurdere - det har jeg gjort nu, og jeg tror, det bliver godt!




Kommentarer

Populære opslag